ik heb vragen

  • 23 August 2018
  • 22 reacties
  • 275 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik weet dat ik nu homo ben en ik zit mezelf nu in de Knoei hier mee ...
mij ouders weten niet dat ik homo ben .... ( Op school verteld geen goed idea
ik had een boyfriend .. maar dat ging uit ...
ik ben 15 nu en ik weet niet goed wat ik moet doen ... nu

22 reacties

Hey Justagayboyakatristan (mag ik Tristan zeggen?)

Je bent homo, en zit met jezelf in de knoei. Ik vind het dapper van jou dat je op school uit de kast bent gekomen. Hebben ze hier goed op gereageerd?

'Geen goed idea' zeg je. Als er op school mensen zijn die vervelend doen of nare opmerkingen maken, kan je bij je mentor of vertrouwenspersoon terecht. Die kunnen eventuele pesters aanspreken. Daarbij kan het fijn zijn met iemand te praten, als je met jezelf in de knoei zit.

Jammer dat je relatie is uitgegaan. Ik hoop dat je vroeg of laat een relatie krijgt waar je je goed in voelt.

Is er iemand waarbij je terecht kan? Een vriend(in), familielid, kennis?

Zou je uit de kast durven komen bij je ouders? Ik kan me voorstellen dat je je een stuk beter zal voelen als je uit de kast komt bij hen. Zullen je ouders goed reageren denk je? Is er in jullie omgeving al iemand uit de kast gekomen? Zo ja, hoe reageerden ze daarop?

Groetjes
Kenshin
nee helaas vind ik dit best moeilijk om te zeggen ik.. ja ik
ja ik heb een kenis die homo is (komt best voor in de vrienden kring ) maar niet in de Famile jammer genoeg haat mij vader .... Homos .. ik word er steed moeilijker van .
op school ja .. is als ik zeg gepest worden is een gewoonte ..
ik word er alaang niet meer gek van
allen ik kan soms best pittge boos worden
Wat vervelend dat je vader homofoob is. Kent hij die kennis die homo is?

Op school word je gepest. Helemaal niet fijn 😞 Het is normaal dat je hier boos van wordt. Kan je dit bij je mentor melden?
Had ik gedaan maar zij was Nog erger dan mij vader ...
Jij hebt de goede stap gezet door dit bij je mentor te melden, maar jammer genoeg heeft zij niet goed gereageerd. Helemaal niet ok van die mentor.

Is er een andere leraar, vertrouwenspersoon of afdelingshoofd waar je naartoe kan?
nee maar ik leraar maar ,, ik vertrouw hem niet
Hebben jullie een conrector op school? Die kan de pesters aanpakken.
ja mij vader heb ik zit alles ook verteld .. hij was eerst zeer boos op mij maar later kwam hij naar me toe en wil hij graag gaan praten met mij school
Heel goed dat je het je vader verteld hebt. Goed gedaan. Jammer dat hij eerst boos werd, maar wel fijn dat hij later naar je toe kwam. Hebben jullie een afspraak met school voor een gesprek?
Hij was Best Pittige Boos Op mij ( Hij Moet er ook aan wennen )
maar Hij Heeft het goed gemaakt Hij is Nog steeds Boos MAAR niet op mij ....
Maar met mijn School is Hij nog lang Niet klaar ... Hij Zij het is Nu OORLOG
Je vader moet eraan wennen, maar als ik het goed begrijp, gaat het de goede kant uit. Het lijkt erop dat hij voor jou gaat opkomen op school. Vind je dat fijn?
ja deels
Deels? Welk deel wel, of niet, als je dat wilt vertellen?
maar hij is snel boos en ik wil niet dat zit uitlekt
Ben je bang dat hij op school overdreven zal reageren? Dat begrijp ik. Jullie zouden kunnen afspreken dat hij zich rustig houdt. Zou het helpen als je moeder meeging?
ja deeels maar ik word bang .. van sommig mensen bij mij op school
Ben je bang dat sommige mensen op school nare dingen gaan doen? Zo ja, mag je dat zeker aangeven bij je mentor. School kan maatregelen nemen tegen de pesters, aangezien het niet de bedoeling is dat jij bang bent op school.
....
als dat zo is ... merk ik daar niet veel van ....
het erg k om zo op school te beginnen
Je hebt het gevoel dat school niet veel tegen de pesters doet. Dat is vervelend. Inderdaad niet fijn om zo te beginnen op school.

Misschien kan je vader een afspraak maken met school na de lesuren. Op die manier zijn de meeste leerlingen al naar huis. Het lijkt me nuttig dat je vader bij school aangeeft dat het pesten blijft aanhouden, zodat school kan nadenken over doeltreffende maatregelen.

Heb je nog contact met je boyfriend waarmee het uitging? Misschien kan hij je steunen.
maar dat is ies dat ik zelf gaag wil (kon helaas ff en een tijd niet op Deze Site thxx to Windows Blue day (Blue Screen day Windwos 10 )
Je wilt het graag zelf oplossen. Vind je het moeilijk om hulp te vragen? Soms kan hulp vragen aanvoelen alsof je het alleen niet aankan, maar het is net sterk om hulp te vragen. Als ik het me goed herinner, ben je al eerder naar je mentor of school gestapt, en hebben die geen doeltreffende maatregelen genomen. Als een ouder van zich laat horen, schrikt school vaak wakker.

Je zou kunnen proberen om naar bv. een afdelingshoofd of conrector te gaan, als je vermoedt dat je mentor geen doeltreffende actie onderneemt.

Reageer