Skip to main content
Vraag

Ik heb PCOS..

• March 9, 2026
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

Ik ben alleen maar 12 en ik heb PCOS dat is een syndroom waar je ook haren kan hebben rond je tepels en ik heb ook vinger haren en zelfs een snor haren en ik heb haren op me neus. Ik vind het zo vervelend, maar ik denk wel dat ik het heb, ik ben niet naar de arts gegaan meestal zijn artsen niet hulpzaam hun gaan zeker iets zeggen van "ja het is normaal" "je moet gewicht verliezen" ik ga je allemaal vertellen wat voor symptomen het zijn het betekent ook dat je hormonen in disbalans zijn

Je hebt het misschien door stress

Je krijgt overal haren

Als je wakker wordt en ookal je slaapt genoeg je wordt moe wakker terwijl je goed wakker hoort te zijn

En bij elke hap van eten kan je meer gewicht krijgen maar ik ben niet overgewicht

Je hebt elke keer zin in in eten meer dan gemiddeld

ook mood swings en menstruatie doet meer zeer (ik heb het nog niet)

Mensen zien ook dat ik grijze haartjes heb op me haar maar dat heeft denk ik niets met PCOS te maken

Ik vind het gewoon zo vervelend ik wil gewoon een normale leven hebben net als andere ik snap niet waarom god dacht van "Ja laten we haar een snorretje geven, en voor de cherry on top de PCOS syndroom" god kon me net zo goed me een man maken want ik lijk er niet zo goed op door me gezichtsbeharing maar me hormonen zijn in disbalans ik heb tips nodig zodat het in de toekomst niet pijnlijk word ik kom net achter van dat syndroom. Ik had het toen ik 10 was ofzo zo'n ongeveer bij 11 al sowieso, ik had het 2 dagen geleden ofzo gescheert maar ik wil dat niet de hele tijd doen want me puberteit is amper begonnen me lichaam is toch al als plat als een pannenkoek ik heb amper okselharen en ik heb haren bij de plekken die raar zijn ik heb op me vingers en op me tepels en ik had er les over gehad dat het op je tepels meestal niet mogelijk is en dat vond ik ook zo raar. Ik weet niet wat ik moet doen ik heb advies nodig me leven word helemaal gepest door dat rot syndroom 

1 reactie

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 9, 2026

Heyy, 

Ik snap dat dat best wel vervelend kan zijn, ik ben zelf ook een meisje en heb/had aardig wat gezichtsbeharing. Daar werd ik door gepest, maar sinds kort wax en scheer ik het eraf en dat helpt echt heel erg. Ik ben niet zo een persoon die dan maar gewoon gaat zeggen je bent mooi zoals je bent. Want anders had je dit niet geschreven of wel? Daarom zou ik zeggen, probeer t gw te scheren of waxen en zoals je zegt komt t ook door stress en daarvoor zou ik gaan zoeken naar de onderliggende factor en dat gaan proberen op te lossen.

Groetjes van mijjjj