Skip to main content
Vraag

ik heb moeite met mijn uiterlijk

• September 14, 2026
  • 2 reacties
  • 42 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

En maar gwn eerlijk te zijn heb ik best veel moeite hoe ik eruit zie, ik ben ook weer niet de lelijkste maar elke keer als ik meer verspiegeling zie zie ik alleen maar disgust.

Ik ben 15 jaar en 178 cm m 

Om maar te beginnen het was ongeveer 2 jaar terug het looksmaxing het ondekt. En ongeveer een jaar geleden dat ik ermee begon en nu 6 maanden neem ik het een stuk sterieuzer, maar ik open te zijn denk ik dat ik me erin kwijt raak ik zie er opjectief er wel beter uit een stuk zelf maar ik ben mn zelfbeeld en zelfrespect in het proces verloren

Verder ben ik ook bang voor mn gezondheid.

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6. 

Heeft iemand hetzelfde probleem of heeft iemand advies

2 reacties

Klaas2
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • September 15, 2026

Niet meer willen veranderen denk. Ieder mens heeft een uniek gezicht geen mens is hetzelfde. Probeer ervan te houden zoals je geboren bent.

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • October 6, 2026

Hi, waarvoor doe je het? Natuurlijk moet je sporten en gezond eten, maar jezelf van binnen is oneindig keer belangrijker, als je je leeg voelt daardoor moet je ermee kappen, want aan sommige dingen kan je niets doen (vorm van je hoofd enz.) en sommige wel (veel irritatie op de huid)

Hou je gezonde routine vast, laat de stress vallen en focus naar wie je kijkt in de spiegel, niet hoe die eruit ziet.