Skip to main content
Vraag

ik heb iets doms gedaan en eczeem

• January 15, 2026
  • 6 reacties
  • 75 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Op school had ik mezelf weer gekrabd, zelfbeschadiging

en daar zijn docenten achter gekomen en toen hadden ze mijn ouders gebeld. Als ze zien dat ik mezelf weer pijn doe word ik weggestuurd en ben ik niet meer welkom. Ik ben echt dom.

en nu. Ik heb hele erge eczeem nu op mijn handen en het jeukt heel erg en ja dan krab ik, daarna krijg ik blaasjes of kleine blaartjes of wondjes. Als ze die wondjes zien of zien dat ik het weer doe gaan ze denken dat ik me weer beschadig en dan word ik weggestuurd. Ik ben bang en hoe moet ik mijn eczeem probleem op lossen. 

school is belangrijk en ik wil niet weggestuurd worden.

6 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hoi ​@Zeepsopje ,

Wat naar zeg 😓 ik vind het wel een beetje lastig te reageren, maar heb je misschien iets van ( koel) zalf voor je eczeem? Je zou ook op school kunnen aangeven dat je last van je eczeem hebt en het zo jeukt.  Als het helpt zou je misschien een briefje van je ouders mee kunnen krijgen waarin staat dat je met eczeem zit.  Lukt het voor je als je de neiging voelt om weer te krabben alsin zelfbeschadiging je dan positieve afleiding probeert te zoeken? Bijvoorbeeld hobby's, praten/ bellen/ appen.. het kan ook helpen om te schrijven of papier te verscheuren. Ik hoop dat je hier iets aan hebt ♥️

Liefs ♥️

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • January 16, 2026

Ja super bedankt. Ik heb mijn mentor vandaag verteld, want ik zat van binnen te stressen en te flippen. En ze gelooft me dat het eczeem is en ze zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar nu zit ik wel met nare wondjes verspreidt over mijn handen. Het wordt makkelijk te zien. 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@Zeepsopje ,

Goed dat je dat hebt gedaan en fijn dat r goed op werd gereageerd. Kun je iets op de wondjes doen om te verzachten? ♥️

Liefs 😊

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • January 17, 2026

Niet echt eigenlijk.

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 18, 2026

Hey ​@Zeepsopje 

Als het eczeem is kun je daar zalfjes voor krijgen en als dat zo is mag de school je daar nooit voor wegsturen maar ga er een keer mee naar de dokter dan krijg je een zalfje die je moet smeren en dan word dat ook beter 

Maar waarom beschadig je zelf als dat alleen is om de jeuk ga dan zo snel mogelijk naar de dokter

maar wat vinden je ouders  hier van 

Veel succes en sterkte met de eczeem 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • January 23, 2026

Mijn ouders, hebben me hand lotion gegeven. Voor de rest niet naar de dokter gegaan. Ik heb nog steeds eczeem, denk ik