Vraag

Ik ben14 en al 4 maanden niet ongesteld geweest

  • 18 April 2018
  • 4 reacties
  • 247 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Zoals de titel al zegt ben ik 4 maanden of zelfs langer niet ongesteld geweest. Ik ben bang dat er dan iets mis is dat ik bijv. Geen of moeilijk kinderen kan krijgen. Ik ben dan ook al een hele tijd niet nasr school geweest wel langer dan 4 maanden. Ik zit dan de hele dag thuis meestal dus ik beweeg haast niet. Ook gestopt met sporten. Ik ben wel veel aangekomen ook maar dat is logisch. Ik heb al op online dingen opgezocht maar het zegt als ik afval ofs het zou kunnen stoppen maar dat is niet het geval. Ik zou nog graag later kinderen can mijzelf willen krijgen.. naar de huisarts gasn bevalt me ook niet echt..

4 reacties

Hoi!

Je ongesteldheid kan soms wegblijven. Dat hoeft geen teken te zijn dat er iets mis is.

Je bent al een tijdje niet naar school geweest. Kan dat stress veroorzaakt hebben? Stress kan een oorzaak zijn van het uitblijven van je ongesteldheid.

Wanneer werd je voor het eerst ongesteld? De eerste twee jaar kunnen onregelmatig zijn, omdat je lichaam zich nog aan het aanpassen is.

Als je je zorgen maakt, of het vermoeden hebt dat er iets mis is, kan je de huisarts raadplegen.

Ondergewicht heeft ook invloed op je cyclus. Als je overgewicht hebt, kan dit ook een invloed hebben. Als jij, of de huisarts, vaststelt dat je overgewicht hebt, kan je afvallen, totdat je op je gezonde gewicht zit.

Groetjes
x
Ik ben okk een keer 3,5 maanden niet ongesteld geweest maar ik werd het daarna wel gewoon weer je hoeft je nergens druk over te maken tenzij je al seks hebt gehad xx?
Sorry voor een late reactie, maar een vriendin van mij werd pas weer na een half jaar ongesteld, omdat je hormoonspiegel aan het slingeren is doordat er allemaal nieuwe dingen gebeuren met je lichaam. Dus maak je geen zorgen.
Ik hat toen ik een half jaar tot jaar ongesteld was hat ik een stop van 9 maanden ja... I know...

Daarna kwam het gewoon terug maar wel heftiger. Ik zeg niet dat dat bij jou zo gaat zijn maar houd er wel rekening mee... Dit gebeurt wel vaker en kan geen kwaad als het vaker gebeurd zou ik wel even de huisarts informeren maar gewoon een keer kan geen kwaad.

Reageer