Vraag

Ik ben ziek. Moet ik naar de dokter gaan en weer heel veel onderzoeken hebben?

  • 30 November 2018
  • 12 reacties
  • 227 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oke ik neem je even mee in mijn verhaal zal bij het begin beginnen.
Ik zat in groep 8 en werd erg ziek. Ik had zo erge buikpijn dat zitten pijn deed lopen kon. Ik at nauwelijks iets en snachts had ik nergens last van. Het was overdag slapen en series kijken en snachts even lopen en slapen. Zo ging het 2 weken door. De derde week was onderzoek onderzoek onderzoek ging van de ene dokter naar de andere en na 6 kwamen ze erachter. Ik had allergie (gluten, melk en spinazie) ik had namelijk ook erge uitslag. Na een week ging het wel weer oke maar alles was over hoop gegooid. Ik sporte veel en dan moet je ook goed eten wat ik da deze maand niet meer deed ik was tot de 2e ergens midden 35 kg. En dat is niet erg gezond. Het ging wel beter met me, maar in de derde begon ik weer klachten te krijgen ik kon op de meest random momenten in elkaar zakken van de buikpijn of ik werd heel licht in me hoofd. Het aller ergste was nog dat ik het vaak niet liet merken ik lachte de pijn weg en was al gauw aan alle ziekte shit gewent. Maar nu in de vierde word het nog erger ik ben nu thuis alweer ziek. En ik weet dat ik naar een dokter moet alweer en me moet laten onderzoeken omdat er meer is. Miss heb ik wel een erge ziekte. Miss heb ik wel kanker of een tumor dat spookt er in me hoofd. Durf er met niemand over te praten, maar ik twijfel wel over iets. Ik sport namelijk heel veel en dat sloopt me lichaam ook.
  1. Als ik zo doorga maak ik mezelf dan steeds zieker?
  2. Moet ik naar een dokter gaan. En weer zo heel traject aan moeten?
Hoop dat jullie het nog snappen en volgen
en anders vraag t maar ik leg t uit

12 reacties

hey,

ten eerste pls google niet wat je hebt want dan ben je morgen dood of gister al...

sporten maakt je lichaam sterker maar ook zwakker, al je energie gaat naar het sporten dus niks voor weerstand. maar je raakt wel vetten en suikers kwijt, dus moet je bespreken met dietist/dokter

moet je naar een dokter gaan, ja. als ik t zo hoor gaat t echt niet goed en moet er wel even naar gekekn worden
Ja klopt maar ik zie er ook erg tegen op. Al die onderzoeken en het kon ook jaren duren. Bij mijn zus duurde het denk ik 5/6 jaar.
ja maar is die niet nu beter?
ik wil niet lullig doen maar straks zit je door de beslissing die je nu neemt, voortaan met allemaal plekjes op je lichaam of iets. dat zou je ook niet wille
hey,

ten eerste pls google niet wat je hebt want dan ben je morgen dood of gister al...

sporten maakt je lichaam sterker maar ook zwakker, al je energie gaat naar het sporten dus niks voor weerstand. maar je raakt wel vetten en suikers kwijt, dus moet je bespreken met dietist/dokter

moet je naar een dokter gaan, ja. als ik t zo hoor gaat t echt niet goed en moet er wel even naar gekekn worden

Ja klopt maar ik zie er ook erg tegen op. Al die onderzoeken het kan jaren duren. Ik weet dat het erg nodig is. Maar bij mijn zis duurde het ook 5/6 jaar en het heeft niks geholpen bij haar. Hoezo zou t dan bij mjj wel werken
ow, sorry. miss heb jij iets anders of vinden ze t wel bj jou?
niet geschoten is altijd mis
ja maar is die niet nu beter?
ik wil niet lullig doen maar straks zit je door de beslissing die je nu neemt, voortaan met allemaal plekjes op je lichaam of iets. dat zou je ook niet wi



nou niet echt maar ik ga wel keer eerst naar de huisarts of er met me vrienden over praten
ow, sorry. miss heb jij iets anders of vinden ze t wel bj jou?
niet geschoten is altijd mis


Klopt en volgens mij heb ik iets anders, maar dat weet ik dus niet zeker afcourse
ten eerste pls google niet wat je hebt want dan ben je morgen dood of gister al...

^^ precies

Als je onderzoeken moet doen kan je dat maar beter gewoon laaten gebeuren en probeerden relaxt te blijven en plezier te hebben.

Je kan er nu toch niks aan doen en als je de reaultaaten hebt kan daar een goede keuze mee worden gemaakt👍🏻

Maak je niet te veel zorgen💖
ten eerste pls google niet wat je hebt want dan ben je morgen dood of gister al...

^^ precies

Als je onderzoeken moet doen kan je dat maar beter gewoon laaten gebeuren en probeerden relaxt te blijven en plezier te hebben.

Je kan er nu toch niks aan doen en als je de reaultaaten hebt kan daar een goede keuze mee worden gemaakt👍🏻

Maak je niet te veel zorgen💖


Het stelt me al wel gerust😅❤️ En het komt vast wel goed moet der alleen ff doorheen.

Dankje
Geen probleem het komt wel goed💖
Als je geen onderzoeken laat doen, weet je dat de situatie sowieso alleen maar zal verergeren en om dan maar meteen naar vraag 1 te gaan: Ja, dan maak je jezelf alleen maar zieker. Een vriendin van mij heeft ook glutenallergie. Hier zijn ze te laat achtergekomen, dus ze was jaren vrolijk gluten aan het eten, wat dus zeer slecht voor haar is. Stel er is meer aan de hand, dan krijgt dit in alle tijd waarin je doorgaat zoals het nu gaat alleen maar de kans om je lichaam verder af te takelen.

Hiermee wil ik je niet bang maken, want ik ben het zeker met Ronald2001 eens, dat je niet moet gaan googelen. Ik snap dat je de onderzoeken erg kut vindt. Misschien ook wel juist door je zus, dat het zo lang duurde en er niks uit kwam. Echter denk ik dat dit een offer is wat je moet maken. Jij bent je zus niet, wie zegt dat je 1) hetzelfde hebt en 2) het hetzelfde zal gaan.

Ik zou wel weer naar de dokter gaan. Wel weer die onderzoeken laten doen. Vermeld ook dat je het kut vindt en andere dingen die je erover voelt. Je mentale gezondheid is ook nog steeds belangrijk en daar kunnen ze je ook mee helpen.

Verder is over je grenzen gaan nu ook niet verstandig. Heb je pijn, doe dan iets waardoor het minder wordt (liggen, lopen, etc.) Push jezelf niet te hard met sporten. Conditie kun je later gewoon weer opbouwen, nu zou ik niet zo veel van je lichaam vragen. Overleg dit sowieso even met je arts.

Ik hoop dat je snel weer beter wordt,
Gr. Pin
Hee,

Ik zou naar de huisarts gaan. Als je nu denkt dat je iets ernstigs hebt, en je blijkt iets te hebben wat best meevalt of goed op te lossen is met medicijnen, hoef je niet meer bang te zijn. Daarbij kan je nog altijd kiezen om de behandeling te weigeren.

Sterkte!

Reageer