Skip to main content
Vraag

ik ben menstruatie zat, ik wil aan de anticonceptie pil

• November 1, 2025
  • 8 reacties
  • 159 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Ik ben het zat om elke maand ongesteld te zijn, en ik wil heel graag aan de anticonseptie pil beginnen, maar ik wil niet naar de huisarts, is er misschien een andere manier om aan de anticonceptie pil te komen, want ik ben al sinds mij elfde ongesteld( ben nu 12) maar ik ben de menstruatie zat, het moet echt stoppen.

8 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • November 1, 2025

Nee misschien kan je moeder er iets voor halen maar er zijn ook spiraaltje die heeft een vriendin van mij omdat ze er heel veel last van heeft .

Maar die moet er wel uit als je kinderen wilt.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 9, 2025

Dankjewel NN15000 voor je tips, Maar ik heb alleen een groot probleem en dat is dat mij ouders willen niet dat ik iets met anticonseptie pil of anticonseptiemiddelen zoals spiraal enzo inneemt want ze zeggen dan: je moet je ongesteld acepteren het hoort bij je lichaam, alle vrouwen en meisjes hebben dit. En als ik het dan uitleg dan zeggen mij ouders dat ze er niks over willen horen, en ik kan niet wachten totdat ik 16 ben of volwassen ben, dus hoe kom ik aan de anticonseptiepil?

Merel12345
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • November 10, 2025

Hey 

Bij mij is ongesteld zijn ook niet leuk veel pijn en  veel bloed verlies  de eerste nacht dan heb ook dan  luier om ik voel meestal wel aan komen. Ik ben al vanaf mijn 11 ben ik was eerst in de klas ook mijn borsten begon al groeien toen 10 was  op mijn 11 waren het al  cup b. Ik ben  mijn moeder gaan  praten zijn naar  huisarts gegaan ik toen pil gehad maar ik heb nog best veel pijn aan bloed verlies en ben 16 ik ben er wel klaar mee 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 11, 2025

Hey ​@miarabel457 , je hebt voor de pil en dat soort medische dingen wel je ouders nodig, maar ik kan wel tips geven voor een miss wat comfortabelere ongesteldheid.

1. Heel veel WATER DRINKEN.

2. Paracetamol (obviously)

3. Zoals mijn moeder zegt: wees niet te streng voor jezelf! Krampen zijn naar, hormonen zijn naar, je lichaam is helemaal druk bezig, en dat kost veel energie, dus push jezelf wat minder. (Huiswerk, leren, klusjes.) Als je dat wel doet levert het alleen maar stress op wat krampen erger maakt. Ontspan!

4. Warme dranken (thee, chocolademelk).

5. Doe die BH uit als je thuis bent! Trek wat comfortabels aan, wat warms, zorg ervoor dat je comfy bent.

Sterkte! 🫂

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • November 11, 2025

En als je aangeeft dat je er echt veel last van hebt dat je het voor de pijn doet want als je aangeeft dat je het zat bent dan snap ik je ouders helaas wel maar als je elke keer pijn hebt dat moet ook niet kunnen dus zeg gewoon dat je er echt veel pijn hebt als je het bent.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 11, 2025

Dat heb ik ook last van, maar ik heb geen pijn, maar ik heb wel last van stemmingswisselingen en raar lopen door ongemak.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 4, 2025

@Merelgeil hoe heb jij dat aan je moeder verteld of gevraagd, want ik heb geen kramp alleen heel veel stemmingswisselingen. Ik haat mij ongesteld dus daarom zo erg.

Merel12345
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • December 20, 2025

@Merelgeil hoe heb jij dat aan je moeder verteld of gevraagd, want ik heb geen kramp alleen heel veel stemmingswisselingen. Ik haat mij ongesteld dus daarom zo erg.

Hey ik heb verteld dat last van had en ze had ook al door dat ik niet zo goed in mijn vel zat daar door