Ik ben klein voor mijn leeftijd. Hoe kan dit komen?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik ben 14 jaar oud, ik ben 161cm en weeg 48KG.
Mensen in mijn klas (2e klas middelbare school) zijn al zo rond 170cm, 175cm.
Ik ben niet de allerkleinste maar wel een van de 4 kleinste.
Kan er een oorzaak zijn dat ik zo klein ben.
Heeft iemand ideeën want ik wil graag wat langer worden, omdat het best vervelend is om klein te zijn omdat sommige kinderen uit mijn klas vervelende opmerkingen maken.
Groeten Jantje2001

14 reacties

Het kan zijn dat je misschien ook kleine ouders hebt, dan wordt jij waarschijnlijk ook niet zo groot. ik ben ok 14 en ong 1.60 en ik weeg 43 kg, maar ik heb ook niet een hele grote familie, hoewel mijn familie altijd zegt wow wat ben je al groot, maar eigenlijk ben ik een van de kleinste van de klas 😛
Heei

Het kan zijn dat je wat kleinet bent omdat je kleinr ouders hebt. Ik ben juist heel.erg lang (1,87m) omdat ik lange ouders heb. Jr kan er eigenlijk niks aan doen. De ene is klein, de ander groot. De enr is dik, da andere is dun. Iedereen is uniek. . Naar die gemene opmerkinen moet Je gewoon niet luisteren.

Xxx
Bedankt @Anoniem Persoontje en @.WannaBeLoved voor jullie reactie.
Fijn dat jullie meedenken. Mijn ouders zijn beide >180 cm.
Gr. Jan2001
Waarschijnlijk moet je je groeispurt nog krijgen.
Dat zou inderdaad kunnen. Weet iemand wat de gemiddelde leeftijd een beetje is voor een groeispurt?
Gr. Jan2001.
Hallo jantje2001,

Dat jij zo klein bent kan om verschillende redenen zijn. Je kan je groeispurt nog niet hebben gehad, als je die nog moet hebben zal deze waarschijnlijk rond de zomer zijn van je 2e schooljaar naar je 3e schooljaar, veel kinderen groeien dan enorm snel. Het kan ook zijn dat je geen grote ouders hebt en dat je tot je 18e geleidelijk blijft doorgroeien en niet zo lang word. Ik heb zelf meegemaakt dat een wat kleinere jongen gepest werd met dat hij klein was, hij had echter wel een oplossing gevonden; hij sportte veel waardoor hij zichzelf sterker voelden en daardoor makkelijker kon negeren wat de mensen zeiden.

Hopelijk heb ik antwoord kunnen geven =)

Groetjes,
MeesterLabello
Dank je wel voor jullie reacties.
Very usefull!

Gr.Jan2001
Het valt wel mee hoe klein je bent ik ben 13 jaar en nog maar 149. Ik ben echt de kleinste van mijn hele school. Maar je moet niet met je lengte zitten, je kan er toch niks aan doen
Ik ben 12 en nog geen eens 1 meter 40.  Ik heb ook een kleine moeder en neefjes.
Srry maar je bent echt niet klein hoor ik ben 14 en ben 1.50
Ik zou jouw lengte willen bereiken volgens mij moet je gewoon blij zijn met je lengte
Ik ben ook gewoon te klein voor m'n leeftijd.
Ben maar 1,68.
Dit is pas klein,vooral omdat ik een jongen ben 😕
Badge

Je bent niet eens klein,ik ben 15 en ben 1,55 en weeg 50 kilo

Reputatie 7
Badge +7

Je bent niet eens klein,ik ben 15 en ben 1,55 en weeg 50 kilo

topic(opener) is niet meer actief, heeft geen zin om te reageren.

Reageer