Vraag

Ik ben hooggevoelig en dat is niet makkelijk

  • 29 April 2019
  • 7 reacties
  • 77 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Iemand die ik ken ligt in het ziekenhuis en kan nu daar al twee nachten niet van slapen door ander schooladvies lig ik ook al twee maanden van wakker dit is echt super onhandig

7 reacties

Hey!

Ik ben ook hoogsensitief, en overmatig zorgen maken is inderdaad echt niet fijn!

Heb je contact met de kennis in het ziekenhuis? Je zou hem/haar elke avond eens kunnen bellen en vragen hoe het gaat. Op die manier ben je wat geruster. Weet ook dat hij/zij in het ziekenhuis echt in hele goede handen is.

Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met ander schooladvies.
Kun je er met je mentor over praten dat je stress hebt over dit soort dingen? Hij of zij kan je helpen de stress iets te verlichten of jou wat meer informatie geven.

Je kunt ook eens zoeken naar manieren waarbij jij ontspant. Dat kan een hobby van je zijn als tekenen of paardrijden, maar ook bepaalde muziek luisteren of mediteren. Het is misschien even zoeken, maar als je iets gevonden hebt waarbij je je ontspant kan het je heel goed helpen!

Groetjes
Lot

Ik ben ook hoogsensitief, en overmatig zorgen maken is inderdaad echt niet fijn!

Heb je contact met de kennis in het ziekenhuis?
Nee jammer genoeg niet ik ken hem alleen

Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met ander schooladvies
Zit op havo/vwo en moet waarschijnlijk naar havo

Je kunt ook eens zoeken naar manieren waarbij jij ontspant. Dat kan een hobby van je zijn paardrijden kan alleen op woensdag is het probleem
O ja ook nog vergeten te zeggen mijn broer is Asperger en is heel licht autistisch en daardoor snapt hij het niet en kwets me steeds
Ik vind dat je tegen je auders meld gelijk dat hij je steeds blijft kwetsen en het is ook slecht voor je geestelijk gezondheid.

EN hopelijk duimen erop dat je auders naar je gaan luisteren.

Ze kunnen ook voor je broer naar een speciale plek gaan zodat hij les krijgt en zo minder mensen kunne kwetsen.

En als je auders bijvoorbeeld niet naar je luisteren, kan je hulp vragen misschien aan de politie en stel als je het echt zat bent van je broer en je auders dat hun niet naar steeds luisteren, kan je aangiften doen bij de politie en zo kunnen ze actie zo onder nemen.

Maar kijk eerst hoe dat gaat thuis Prinses in nood oke. 🙂
Ik durf niks aan mijn ouders daarover te vertellen want mijn broer kan er niks aan doen en die kan ook heel lief doen
Bedoel je dat je gaat paardrijden op woensdag en andere dagen niets te doen hebt, of versta ik dat verkeerd?
Zo ja, misschien kun je aan wat 'kleinere' dingen denken. Je kunt bijvoorbeeld op de dagen dat je niet echt paardrijles o.i.d. gaat volgen je ook toeleggen op tekenen, verzamelen, zingen,ontwerpen, jezelf een nieuwe taal leren (raad ik je zeker aan, bv. gebarentaal 😉) ,...
Gewoon alles wat je ontspanning kan geven maar geen hele les voor hoeft te volgen.

Heb je zijn/haar social media? Of ken je mensen die deze persoon ook kennen?


Wat Jade zegt vind ik nogal overdreven. Ik snap heel goed dat het moelijk kan zijn om een broer te hebben die van sommige soms niet snapt dat het gevoelig kan liggen als jij juist veel zo'n gevoeligheden hebt.
Ik denk dat het belangrijk is te onthouden dat het ten eerste niet aan jou ligt en hij het er ten tweede niet om doet. Probeer je er niet te gekwetst om te voelen. Je zou hem rustig kunnen uitleggen waarom jij het niet fijn vindt dat hij zo'n dingen zegt. Als je dat vaker herhaalt zal hij het misschien gewoon worden en minder een bepaald soort opmerkig geven. Het komt door zijn Asperger, maar dat wil niet zeggen dat hij er niet mee kan proberen omgaan door steeds bij te leren, aan ontwikkelen zijn geen grenzen.
Bedoel je dat je gaat paardrijden op woensdag en andere dagen niets te doen hebt, of versta ik dat verkeerd? Op andere dagen heb ik wel ook dingen

Zo ja, misschien kun je aan wat 'kleinere' dingen denken. Je kunt bijvoorbeeld op de dagen dat je niet echt paardrijles o.i.d. gaat volgen je ook toeleggen op tekenen, verzamelen,ontwerpen, jezelf een nieuwe taal leren (raad ik je zeker aan, bv. gebarentaal 😉) ,... Dat kan ik proberen

Heb je zijn/haar social media? Of ken je mensen die deze persoon ook kennen ? Nee jammer genoeg niet

Reageer