Ik ben heel erg onzeker, wat moet ik doen?

  • 13 March 2019
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Badge
Ik ben ontzettend onzeker. Wanneer ik een make upje op heb gaat het nog wel maar wanneer alles er in de avond af is en ik in de spiegel kijk besef ik me pas hoe onzeker ik ben. Ook ben ik heel onzeker over mijn lichaam. Ik vind mijn lichaam echt niet mooi. Heeft iemand wat tips waar door ik me wat zekerder kan voelen?

2 reacties

Het hoort bij de puberteit. Er is niet veel aan te doen, maar probeer in elk geval je niet teveel te vergelijken met andere mensen. Iedereen is anders 😉
Hoi

Je voelt je vaak onzeker. Da's inderdaad geen fijn gevoel. Zoals Julie2004 zei, komt onzekerheid wel vaker voor, vooral onder tieners. Ik kan me voorstellen dat jij heel mooie uiterlijke kenmerken hebt, maar dat je die door onzekerheid weleens over het hoofd ziet. Wie weet heb jij bijvoorbeeld mooie ogen, glanzend haar of een elegant figuur.

Bijna iedereen kan qua uiterlijk wat opnoemen waar die niet tevreden over is. Mensen die jij bewondert, bijvoorbeeld om hun sierlijke uitstraling, hebben hoogstwaarschijnlijk ook onzekerheden. Vaak is het een kwestie van accepteren waar je niet zo tevreden over bent.

Groetjes
Kenshin

Reageer