Vraag

ik ben bang voor bloedprikken

  • 23 July 2019
  • 3 reacties
  • 102 Bekeken

Badge +1
  • Weet de weg
  • 20 reacties
Hey iedereen,

ik ben sinds een tijdje heel erg bang voor naalden.

Dit komt omdat ik een paar maanden geleden moest bloedprikken en ik weet niet wat er gebeurde maar ik kreeg opeens het gevoel alsof ik ging flauwvallen. De mevrouw die prikte vroeg ook: “voel je je wel goed? Want je ziet opeens heel bleek.” Mijn vader antwoorde toen: “ja ze ziet wel vaker bleek en dat is ook de reden dat we hier onder andere zijn.” (Ik zie soms vlekjes voor mijn ogen en ik heb flauwte en daardoor werd er onderzoek gedaan naar mijn boed) maar volgens mij had dat er niks mee te maken. Ik moet binnenkort weer laten bloedprikken omdat ze de vorige keer hadden ondekt dat mijn schildklier niet goed werkt en ze wilden kijken of dat na een tijdje nog steeds zo was. Maar het probleem is dus dat ik eigenlijk niet meer durf.

Heeft iemand tips zodat ik het bloed laten prikken minder eng vind?

3 reacties

Hey,

Was je daarvoor al bang voor naalden? Dan kan het daardoor komen.

Als je last hebt van flauwte kan het ook dat je duizelig wordt als er ook maar een beetje wordt geprikt. Prikken remt de bloedcirculatie een klein beetje, toch?

Tegen flauwte werkt goed eten en drinken als oplossing. Verder bij je huisarts om meer hulp vragen, maar daar heb je al onderzoek naar gedaan.

Groetjes,

Geen_Naam

PS Doe je ogen dicht en word afgeleid. Je voelt hoe die naald begint en hebt niet eens door dat hij al door is. Voor je het weet, heb je een pleister.
Hey,

Het lijkt me goed om aan te geven dat je het spannend vindt. Daar krijgen ze vaker mee te maken daar. Ze kunnen je dan bijvoorbeeld afleiden of je ondersteunen tijdens het prikken.

Ik was vroeger ook bang hiervoor, omdat ik een slechte ervaring heb gehad in het verleden. Ik hoefde daarna alleen een goede ervaring op te doen om er niet meer bang voor te zijn.

Licht je vader ook in! Dat is wel fijn, zodat hij er dan ook rekening mee kan houden.

Gr. Pin
Badge +1

Was je daarvoor al bang voor naalden? Dan kan het daardoor komen.
nee ik ben hier voor nooit bang geweest voor naalden en nu nog steeds niet alleen voor bloedprikken. (Ik moest laatst die prik tegen baarmoederhals kanker en dat vond ik niet erg).
Als je last hebt van flauwte kan het ook dat je duizelig wordt als er ook maar een beetje wordt geprikt. Prikken remt de bloedcirculatie een klein beetje, toch?dat zou zeker kunnen
Tegen flauwte werkt goed eten en drinken als oplossing. Verder bij je huisarts om meer hulp vragen, maar daar heb je al onderzoek naar gedaan.Dat zei de dokter ook alleen eten en drinken heeft geen invloed op flauwte bij mij.
bedankt voor je antwoord en ik zal hier de volgende keer op letten!😃

Reageer