Vraag

Ideaal gewicht versus gezond gewicht

  • 30 July 2019
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
De afgelopen maanden had ik veel last van stress waardoor ik erg afgevallen was en nog maar 46 kg woog. Eigenlijk vond ik dat wel prima. Qua lichaam voelde ik me goed, al geldt dat voor mijn lengte als ondergewicht. Nu ben ik weer enigszins aangekomen, 50 kg en ik merk gewoon dat ik me minder prettig in mijn lichaam voel. Het voelt heel stom aangezien ik ny juĂ­st een gezond gewicht heb en nog steeds vlakbij het ondergewicht ben.
Mijn vraag is daarom: is het slecht om weer af te vallen naar de 46 omdat ik me zelf toen beter voelde of is het belangrijker om een gezond gewicht te behouden?

1 reactie

Hey,

Wat vervelend dat je je nu, juist nu je weer een goed gewicht hebt, onprettig(er) in je lichaam voelt.

Je vraagt of je misschien weer kan afvallen naar 46 kg. Dat lijkt me geen goed idee. Zoals je al aangaf, heb je dan ondergewicht. Ondergewicht is niet goed voor je gezondheid. In jouw situatie zou het lichamelijk juist raadzaam zijn om nog even wat meer aan te komen. Ik snap dat dit er niet in zit, door je gedachten. Het is in principe ook niet nodig als je op dit gewicht blijft hangen.

Soms heb je even tijd nodig om weer aan je lichaam te wennen. In de puberteit veranderen er wel meer dingen aan je lichaam, dus het is niet gek dat je allemaal andere dingen voelt bij veranderingen, ook in gewicht.

Ik hoop dat dit iets heeft geholpen,
Gr. Pin

Reageer