Skip to main content
Vraag

Huidverzorging bij incontinentie

• June 10, 2026
  • 5 reacties
  • 72 Bekeken

Seashell
Forum|alt.badge.img+6

Na aanleiding van een andere topic vroeg ik mij wat gebruikt iedereen voor huidverzorging bij incontinentie? Dus wat voor doekjes, poeder of zalf en dat soort dingen.

Dit gebruik ik:

Luiers:Tena Slip Active Fit Maxi/Ultima 

Billendoekjes: Tena Wet Wipes 

Zinkzalf: Zwitsal (dagelijks) en Sudocrème (bij beginnende roodheid)

Poeder: (soms) Naïf babypoeder 

Als je geen doekjes gebruikt of liever met water en zeep wast mag je dat ook aangeven 

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden 

Seashell😘

5 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • June 10, 2026

Dit gebruik ik:

Luiers:Tena Slip Active Fit max

Billendoekjes: zwitsal doekjes hihi ik hou er van 

Zinkzalf: Zwitsal (dagelijks) en Sudocrème (bij beginnende roodheid)

Poeder: (soms) Naïf babypoeder en kruidvat baby poeder want ja helaas geen zwitsal baby poeder meer .

NN15000 😘

Klaas2
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • June 10, 2026

Ja mensen met incontinentie zal niet heel erg veel zijn maar ik heb het. Ik gebruik:

Luiers: Tena slip active fit maxi Small / Tena comfort normal. 

Billendoekjes: Tena Wet Wipes (soms) Thuis gebruik ik een washand met warm water alleen.

Crème: Tena barrière crème.

Als je luiers van Tena gebruikt staan het ook op de verpakking.

Poeder: heb ik nog nooit gebruikt. In de apotheek bij mijn allereerste luier raade ze dat af bij mij, ze zijden dat poeders de onzichtbare gaatjes in de luier dichtmaken waardoor het slechter opneemt. 

Ik denk dat mijn huid ook sterk is, en vroeger had ik last van natte boxers, dat ging pas echt irriteren aan mijn lichaam. Luiers bijna niet.

Seashell
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • June 11, 2026

Poeder: heb ik nog nooit gebruikt. In de apotheek bij mijn allereerste luier raade ze dat af bij mij, ze zijden dat poeders de onzichtbare gaatjes in de luier dichtmaken waardoor het slechter opneemt. 

Dat heb ik ook wel eens gehoord maar meestal strooi ik een beetje in mijn hand en smeer ik dat uit volgens mij sluit het dan niks uit iig ik heb eigenlijk vrijwel nooit een probleem met de absoptie van mijn luiers.

Seashell 😘

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • June 11, 2026

Ja daar heb ik ook nog nooit last van gehad eerlijk gezegd 

Klaas2
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • June 12, 2026

@Seashell misschien kan ik dan het toch eens uitproberen, babypoeder. Misschien ben ik ook wat te stoer nog maar dat had ik ook met luiers in het begin, ik had luiers nodig maar wilde niet bij baby's horen. Ik had het programma in mijn hoofd: luiers is voor baby's vroeger. Terwijl ik met een grote natte vlek in mijn kruis door school liep. Luiers stopte dat meteen.

Geloof dat we het zelfde leuk vinden, jij houd van watersporten en alles met strand Geloof. Ik ook. Dat is de perfecte plek dat de huid kan bijkomen van incontinentie en ook een plek waar incontinentie niet zoo erg is daar hoef je niet echt bescherming te dragen.