Skip to main content
Vraag

Hoe vraag je je eerste BH aan je moeder?

• February 11, 2026
  • 7 reacties
  • 134 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal, ik ben een meisje van 14 jaar.

Ik wil heel graag en BH omdat al mijn kleding erg doorschijnd. Alleen is mijn moeder hier niet zo makkelijk in mijn moeder draagt zelf ook geen BH maar ze liggen we in haar kast.

Ook scheert mijn moeder niet. in de zomer heeft ze altijd haar op haar benen en onder haar oksels. Ze scheert het alleen als we naar iets speciaals gaan.

En daarom vind ik het erg moeilijk om haar te vragen of ik een Bh mag en mag scheren ik scheer me al bij mijn oksels (ze weet dat niet) maar niet bij mijn benen ik heb blond haar dus valt het wat minder op maar je ziet het wel. En dat vind ik niet fijn. Vroeger vertelde mijn moeder altijd dat ik mijn benen NOOIT mocht scheeren. Daardoor durf ik het al helemaal niet te vragen.

Mijn borsten zijn niet heel groot maar ze beginnen nu wel echt te groeien ik ben 3 weken geleden voor het eerst ongesteld geworden en sindsdien groeien ze sneller en schijnt al mijn kleding dus ook heel erg door nu draag ik bijna alleen maar truien maar ik wil gewoon al mijn kleding aan kunnen!!

Toen ik een jaar of 10 was kregen al mijn vriendinnetjes topjes ik vroeg het toen ook in de zeeman aan mijn moeder maar ze negeerde me en aan haar gezicht te zien vond ze het niet heel leuk dat ik dat aan haar vroeg maar waarom weet ik niet.

Ik heb nu ook nog geen topjes ik draag alleen een hemd.

Ik ben zo bang dat mijn moeder boos word als ik het vraag.

Heeft iemand TIPS!!!

7 reacties

• February 11, 2026

Je kan het haar wel vragen denk ik, maar als je ongesteld word groeien je borsten juist minder dacht ik…?? Nou ja dat weet ik niet zo goed sorry , maar als je haar goede redenen geeft om een BH te kopen zegt ze denk ik wel ja, anders kan je misschien beginnen met van de sporttopjes achtig voor ‘Gym’ maar die kan je ook normaal dragen. Succes!!❤️

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • February 11, 2026

Je kunt ze natuurlijk zelf gewoon kopen, maar wel heel raar dat je moeder voor jou moet bepalen of jij je scheert of een bh koopt. Ik hoop dat je snel een bh hebt! Bij mij was het gelukkig veel relaxter en zei m'n moeder zelf van Juul wil je een bh proberen. Dus eerst een oude van mn zus een dag geprobeerd en toen zelf gehaald

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • February 11, 2026

Je hebt bij Nike en Adidas van die sport tops/ bh's en je zou kunnen zeggen dat je het niet comfortabel vind om zonder topje of in jouw geval hemden te gymen en dan kan je die in elk geval aan op de dag(en) dat je gym of andere sport hebt 💋 het klopt volgens mij wel dat als je blonde haartjes hebt dat als je die gaat scheren dat het dan bruine haartjes worden en die je een stuk meer 🥲

Greetzz Frokkie

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • February 12, 2026

Het is gelukt!!!!

Ik vroeg aan mijn moeder of we naar de winkel konden om nieuwe hemden te kopen maar uiteindelijk liepen we langs de bhs en vroeg ik of ik die een keer mocht proberen omdat mijn kleding altijd zo doorscheen en ze vond het helemaal niet erg ze was gewoon rustig en heel aardig!!!🥰🥰

En nu heb ik 2 witte en als ze lekker zitten gaan we nog meer shoppen😊

• February 12, 2026

@N.g  wat fijn!!

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • February 12, 2026

Wat super! En zit het fijn?

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • February 13, 2026

Jaa het zit erg goeddd!