Skip to main content
Vraag

Hoe vraag ik aan mijn moeder voor de intiemere gedeeltes te scheren?

• September 18, 2025
  • 7 reacties
  • 261 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi, Mijn schaamhaar en oksel haar begint steeds meer te groeien en ik vind het te lang worden. We hebben het er niet veel over ik vind praten daarover heel moeilijk met m’n ouders dus dat is al heel moeilijk. Maar mijn vraag is dus hoe zou ik het kunnen vragen? Of zorgen dat zij het een keer vraagt?

7 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • September 18, 2025

Waarom zou je dat vragen? Doe het gewoon.

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 19, 2025

@Diana ik denk voor producten om te scheren denk ik .

Maar eigelijk gewoon doen of haal zelf wat uit de winkel om.te scheren .

Ik denk dat je het gewoon met je moeder over moeten hebben dan komt dat wel goed 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 19, 2025

Dat is heel begrijpelijk dat je dit lastig vindt om te vragen! Veel mensen vinden het spannend om met hun ouders over zoiets persoonlijks te praten. Maar onthoud: schaamhaar en okselhaar krijgen is helemaal normaal, het betekent gewoon dat je lichaam in de puberteit zit.

Je kan het op een simpele manier aankaarten, bijvoorbeeld: “Mam/pap, ik merk dat ik steeds meer haar krijg en ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Kun je me uitleggen wat handig is?” Of als je het spannend vindt om het hardop te zeggen, kun je ook een briefje schrijven of een appje sturen.

Je hoeft trouwens niet te wachten tot je ouders erover beginnen, want zij weten misschien niet dat jij er al mee bezig bent. En er is geen goed of fout: sommige mensen scheren, anderen trimmen, en sommigen laten het gewoon zitten. Jij mag zelf kiezen wat je fijn vindt.

xx liefs Wolf 🐺

• September 19, 2025

@Bear  ik heb dan nog geen schaam-en okselhaar. Maar in elke fan is het ander bij mij thuis kan ik er wel heel makkelijk over praten. Maar je kan ook naar een supermarkt of drogist gaan om wegwerp scheermesjes te kopen. En als het echt heel lang is kun je het eerst voorzichtig met een schaar wat korter knippen en dan onder de douche scheren dan spoelt ook alles gelijk van je lichaam af. Je moeder hoeft daar echt niks van te weten zij is daar ook ooit een keer mee begonnen

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • September 21, 2025

Waarom zou je daar over praten?  Je kunt het toch ook gewoon doen?

Geen scheermesjes lenen. Leen nooit scheermesjes!

Ga naar de lidl.  Het vrouwenscheermes is het beste. Je kunt wegwerp kopen of handvat met losse mesjes. Koop er een bus scheergel bij.  Kan niet misgaan, veel succes.

En leen nooit scheermesjes van anderen en leen nooit nooit nooit scheermesjes uit. Als iemand de jouwe heeft gebruikt, weggooien.  Je loopt het risico op superkleine wondjes en iemand anders die hetzelfde mes gebruikt ook… dus nooit doen. 

Chiaraaaaxx
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • September 24, 2025

Misschien kan je zeggen van Ik wil eigenlijk beginnen met scheren want het begint me heel erg te storen, En als ze toch nee zeggen zal ik het gewoon alsnog doen het is jouw lichaam niet die van je ouders

anoniemja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • September 24, 2025

ik heb hetzelfde probleem

ik heb nu al 2 jaar schaamhaar en mijn moeder weet nogsteeds niet dat ik scheer. ik heb gewoon uit de badkamer een scheermesje gepakt en in een toilettasje gestopt. daar scheer ik dan mee wanneer ik ga douchen 😂

xx