Skip to main content
Vraag

hoe voelen jullie borsten? ik ben bang voor borstkanker

• November 1, 2025
  • 10 reacties
  • 213 Bekeken

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4

Hoiii, ik kan dit nou niet echt aan mensen gaan vragen dus vraag ik het aan jullie. Hoe voelen jullie borsten? Ik weet dat het misschien raar overkomt maar het is heel belangrijk voor mij. Hebben jullie ook een heel groot hard stuk zitten in beide borsten wat niet perfect rond is met allemaal rare stukjes en zo???? Het maakt me heel onzeker en bang dat het bij mij wel ongeveer zo is. Ik ben dan vooral bang voor borstkanker omdat dat met bobbeltjes in je borst te maken heeft

ik zou het heel fijn vinden als je een reactie achterlaat 

10 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 1, 2025

Hoi Katjatja, nee ik heb geen last van harde stukken in mij borsten

( deel van de tekst verwijderd door De Kindertelefoon vanwege regel 6 )

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 1, 2025

Hey, is dat voor jongens of meisjes?

Volgens mij zijn zeg maar "harde schijven" bij meisjes normaal. (Oké dat was niet als grap bedoeld want ik dacht aan een harde schijf😆)

Bij jongens denk ik niet, maar dat kun je misschien beter opzoeken of aan een dokter vragen.

Liefs,XXX Yusa 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • November 1, 2025

Nee heb er ook geen last van maar als je het niet vertrouwd vraag je moeder even  of laat ze een afspraak maken bij de dokter .

• November 1, 2025

Hallo ​@Katjatja ,

Je kunt het beste naar de huisarts gaan, het kan meerdere oorzaken hebben wat niet betekent dat het meteen iets ernstigs is maar het is wel belangrijk om dat te laten controleren. 

Zie ook hier: https://www.thuisarts.nl/verandering-van-borst/ik-merk-verandering-van-mijn-borst-of-borsten

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • November 5, 2025

Hey ik heb dit ook en ik heb het toch effe aan m’n vriendinnen gevraagd want ik zat er ook mee maar dit is gwn normaal zij hadden het allebei ook. Mijn tip: (ik ben natuurlijk geen dokter dus bij twijfel laten checken) borstkanker is meestal een hard bobbeltje in je borst die je niet kan bewegen en niet aan die schijf vastzit. Check gwn elke maand boven je borsten en onder en het kan ook doorlopen tot je oksels dus check daar ook goed voor gwn rare bobbeltjes. Meestal als je iets van kanker hebt ofzo heb je ook afscheiding uit je tepels of een soort uitslag over je borsten. Geen stress het komt goed!!

Merel12345
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • November 10, 2025
​​​​​​

Hey

Nee mijn borsten  voelen gewoon normaal aan  ik heb wel dat mijn tepels altijd hard zijn  niet zo fijne soms doen ze ook pijn 

Maar je als niet vertrouwt kan je iemand vragen. Om te voelen voelen of je vriendin 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • November 11, 2025

dit is gewoon het weefsel in je borsten. Vroeger was ik hier ook bang van, dat het een tumor ofzo zou zijn. Maar het is heel normaal. Zoek maar is op :)

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 12, 2025

@Yusa jongens hebben dit ook!

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 12, 2025

@PietPirat um ja ik zeg nog steeds "geen antwoord" bij mijn leeftijd en geslacht🫣 Ik zeg dus liever niet of ik een jongen of meisje ben en dus kan ik eigenlijk ook niks vertellen over dat soort dingen 🙄

En wie knijpt er dan ook in zijn/haar borst(en) 😂 Ik niet iig

Liefs, xxx Yusa 😘

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 12, 2025

@Yusa oh okee, sorry.