Hoe verberg ik mijn littekens en sneeën??

  • 26 February 2016
  • 8 reacties
  • 1386 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik ben RainboWendy en ik heb veel mee gemaakt. daardoor heb ik veel littekens en sneeën (ik snij mezelf.........) alleen hoe kan ik ze verbergen? armbandjes gaat niet werken (het is niet op mn pols maar op mn arm...) en het hele jaar met lange mouwen lijkt mij ook geen plan..

heeft iemand tips??
alvast bedankt...

x RainboWendy

8 reacties

make-up lijkt me de beste oplossing
nou... dat heb ik al geprobeerd maar met makeup zie je het alleen maar meer... het word dan helemaal rood...
wat doe je er dan op? want het is wel raar dat het rood wordt. wat je trouwensniet moet vergeten is littekenzalf
foundation.... maar dus eerst littekenzalf... zoals biodermal?
Voor mij zijn mijn littekens wie ik ben en wat ik heb gedaan. Ze herinneren me aan mijn verleden. Ikzelf ben best wel open over dit gedoe want ik denk dat het verleden en littekens je een sterker persoon maken(ik zeg nu wat ik vind. Dit kan jij natuurlijk anders ervaren) als ik naar mezelf kijk dan weet ik hoe ik dingen nu wel moet aanpakken en lach ik om mijn oude zelf. Ze herinneren mij aan wat ik niet moet doen. Ik vind een litteken niet lelijk en ik vind ook dat je niemand moet beoordelen op wat diegene op zijn/haar huid heeft. Als je dingen probeert weg te stoppen blijf je met je oude problemen zitten. Laat ze lekker gaan denk aan morgen en vandaag lach en vergeet het verleden
ja zo denk ik er ook wel over.. het probleem is dat het niet alleen littekens zijn maar ook nog heel veel sneeën. en dat vind ik gewoon heel vervelend om "te laten zien"... dus ja... ik zoek nogsteeds naar een manier om ze te verbergen...
Hey,
Ik heb voor mezelf de regel 'open wonden bedek ik, bij littekens mag ik ze laten zien, en bij alles ertussen in kijk ik naar het weer en de omstandigheid'. Als de sneeën open er vers zijn, zou ik toch gwn lange mouwen zeggen. Hoe vervelend ook, zeker in de zomer. Er zijn talloze dunne vestjes, en met een korte broek staat ook een blouse heel zomers.
Weten je ouders dat je jezelf beschadigd? Dan kan je bv voor thuis afspraken maken. Mijn afspraak met mijn ouders is: hechting en hele open wonden zijn bedekt. Ik vind t een goede en logische afspraak. En t is echt te doen.
Make up gaat het genezingsproces tegen. Met litteken crème kan je bestaande littekens een beetje laten vervagen, maar dat mag je er echt pas op smeren als het dicht is.
Zomers kan je met littekens (en ook dichte wonden) gewoon naar t strand zolang je maar voor jezelf helder heb hoe je op mensen reageert die er wat van zeggen.
Ik doe alles i korte mouwen, behalve de eerste twee weken nadat ik mezelf op m'n armen beschadigd heb.

kus,
Badge

Henna!! Het is perfect blijft best een tijdje zitten en is niet permanent ook kan je zelf bepalen wat je er op zet *doe dit trouwens niet op open wonden*

Reageer