Vraag

Hoe snel en stiekem afvallen?!

  • 10 March 2019
  • 3 reacties
  • 139 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo ik ben een jongen van 15 jaar, 182 cm lang en ongeveer 60 kilo. Ik ben niet tevreden met mijn lichaam en gewicht en wil dus heel graag afvallen?

Heeft iemand tips op snel af te vallen zonder dat mijn ouders het weten??

3 reacties

Snel afvallen kan niet, dat heeft sowieso tijd nodig. Bovendien is 60 kg zelfs aan de lichte kant voor een jongen van jouw lengte. Maar als je toch iets aan je lichaam wil doen, zou ik letten op je voeding dus gezond eten, veel water drinken en voldoende bewegen. En ZEKER NIET niks meer eten.
Als ik het even uitreken hoef je echt niet af te vallen! Maar als je hier echt problemen bij hebt, kan je altijd kleine dingen aanpassen zoals je eetgewoontes(vaker groenten en fruit eten i.p.v. koekjes), je gewoontes (voor je gaat slapen nog wat oefeningen doen) en kan je ook naar de fitness gaan(je kan ook gaan rennen, wandelen,...)
Aangezien je je onzeker voelt is praten ook heel belangrijk. Je kan altijd bij de kindertelefoon terecht voor een gesprek maar je kan best ook een interne steun zoeken zoals een vertrouwenspersoon op school of je ouders.

Alvast super veel succes!
Zon☀️
Je hebt sowieso een prima gewicht hoor, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Je zou meer kunnen gaan sporten, maar die toename in spiermassa die dat kan opleveren zal ook een toename in gewicht betekenen.

Zoals de rest in ieder geval al heeft gezegd kun je niet echt "snel" afvallen, maar het is sowieso onverstandig voor jou om veel gewicht te verliezen.
Het kan echter nooit kwaad om een gezonder dieet te hebben.

Reageer