Skip to main content

Hee, meiden k heb jullie hulp nodig.

Ben 13 trouwenss

Ik heb een maandje geleden een topic geplaats over bruin spul in mn ondergoed, en ja ik ben dus nu ongesteld geworden. Ik heb het zohard onderschat, het is echt heftig. Eergisteren was de eerste dag, en er kwam zoveel bloed help.🥲 Maar echt veeeel. Ik had een nachtverband aan en ben toch doorgelekt. We waren in de auto en konden op dat moment nergens stoppen dus ja, een rood plekje in me  broek. Mn mama zei dat het echt oke was, en dat het kon gebeuren enz.

Ma dus volgens de cyclus zou k de volgende menstruatie de eerste schooldagen hebben.😭 Dus heb nog wat vraagjes enzo voor degene die hun regels al hebben.

1) Dus ik kan tijdens schooltijd 1× per uur naar het 🚾 dus hopelijk zou dat genoeg zijn? Eerste dagen zijn hevig dus ben echt bang voor door te lekken op school. Doe k dan best een nachtverband? 

2) zelfde voor de nacht, de eerste nacht was ik ook soort van gelekt niet hevig.( paar druppels in ondergoed) maar ik had een ultra night plus verband aan... 🤷‍♀️ Dus wat doe ik? In de nacht opstaan en nog eens wisselen?

2) L.o. Dr ben ik echt bang voor😔. Hoe gaa ik lo overleven tijdens de maandstonden? Hetzelfde voor mijn sport. Ik doe namelijk tumbling en das salto's en flikken enzo dus overkop... 

3) krampen. Ik had vandaag zo harde buikkrampen. Aub, iemand zeg mij hoe ik de buikpijn kan verlichten.🙏🏻

4) pijnlijke borsten. Tijdens menstruatie doen mijn borsten pijn en voelen ze zwaar aan. Heeft nog iemand dit?

5) schaamhaar wordt vuil. Is het hygiënischer om mijn schaamhaar te scheren? Want het bloed hangt er aan en het wordt wat vuil. (Jwl ik was het regelmatig  met water).

Dit zijn de vragen die in me opgekomen zijn voorbije dagen. Ik zal er waarschijnlijk nog meer vragen hebben maar ik stel ze dan nog wel xxx

Haii Potatoes!

Ik ga proberen om de meeste vragen te beantwoorden:D

1) Dus ik kan tijdens schooltijd 1× per uur naar het 🚾 dus hopelijk zou dat genoeg zijn? Eerste dagen zijn hevig dus ben echt bang voor door te lekken op school. Doe k dan best een nachtverband? 

Ik zou de eerste paar dagen een nacht maandverband om zeker te zijn dat je niet gaat doorlekken, maar ongeveer na 4 dagen kan je een normale maandverband gebruiken. 

1 keer per uur is zeker genoeg! 

2) zelfde voor de nacht, de eerste nacht was ik ook soort van gelekt niet hevig.( paar druppels in ondergoed) maar ik had een ultra night plus verband aan... 🤷‍♀️ Dus wat doe ik? In de nacht opstaan en nog eens wisselen?

Misschien heb je hier iets aan: 

https://www.natracare.com/nl/blog/slapen-tijdens-je-menstruatie-hoe-je-lekkages-kunt-voorkomen/

3) krampen. Ik had vandaag zo harde buikkrampen. Aub, iemand zeg mij hoe ik de buikpijn kan verlichten.🙏🏻

Ik neem altijd een paracetamol als ik krampen heb door menstruatie:) En je kan ook een warme kruik tegen je buik aanhouden:D

Bij de andere vragen heb ik niet echt een idee. Ik hoop dat de anderen je beter kan helpen

Liefs xxx Banaantje <3


Hee, meiden k heb jullie hulp nodig.B de vragen die in me opgekomen zijn voorbije dagen. Ik zal er waarschijnlijk nog meer vragen hebben maar ik stel ze dan nog wel xxx

Goed idee!

 


Reageer