Skip to main content
Vraag

Hoe moet ik minderen met snoepen?

• October 17, 2025
  • 19 reacties
  • 223 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Hey iedereen!

Ik merk dat ik nogal veel snoep. Een snoepje "even tussendoor" wordt twee snoepjes, of zelfs drie. Altijd na de lunch een pepermuntje, napoleon kogel, soms ook nog een chocolaatje.

Per dag.

Ik wil graag minderen, maar vind dat moeilijk want ja... snoep is lekker xD

Weten jullie iets? Dit is een serieuze vraag.

XXX Yusa 

19 reacties

Arclight22
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 17, 2025

Ipv van een snoepje een stuk fruit pakken!

wij hebben onze fruit altijd wel gevuld met appels, kiwi’s, druiven en manderijnen

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 17, 2025

Gewoon geen snoep kopen

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 17, 2025

Wat mij helpt is om snoep alleen in het weekend te eten of na een bepaalde tijd. Of als ik echt iets zoets wil, pak ik fruit of zo. Het helpt ook als je snoep niet de hele tijd in het zicht hebt, dan vergeet je het soms. 

xx liefs Wolf 🐺

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 18, 2025

@Arclight22 er zijn hier wel wat mandarijnen en bananen maar bananen vind ik goor 🙄

@ja_ppie ik koop geen snoep het is gewoon in huis.

@Wolf ik mag van m'n moeder ook pas vanaf 12.00 snoepen.

XXX Yusa 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 18, 2025

Hoi ​@Yusa  als je vanaf 12:00 mag, dan kun je uit jezelf er een half uur bij trekken en doe je het niet eerder dan 12:30. Gewoon als challenge. En inderdaad, fruit is beter. Of neem wat drinken. Of je kan  jezelf een maximum per dag stellen, niet meer dan zoveel en als ik dat wel doe, kan je daar iets tegenover zetten.  Zoals een stukje fietsen of hardlopen ofzo 😉. Als je echt minder wil snoepen moet je een beetje streng zijn voor jezelf denk ik. En belonen kan ook natuurlijk. Dat je iets leuks doet als je doel is gelukt. Je kunt dit ook samen met iemand doen, of in ieder geval iemand het vertellen zodat je je nog meer aan je afspraken moet en wilt houden. Ik heb zoiets met mijn vriendin gedaan (ging over iets anders maar het idee is hetzelfde) en dan is je drive nog sterker 😍👍

Groetjes liefs Tartan X

*tekst aangepast door de KT i.v.m. mogelijke bevordering van eetstoornissen*

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 21, 2025

Hey Tartan

Dat klinkt best leuk en handig! 👍

Gisteren heb ik wel een snoepje gepakt maar daarna ook een mandarijntje 😋

Zal vandaag proberen pas na 12.30 te snoepen. 

XXX Yusa 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 21, 2025

Uhh ja.. niet gelukt. Heb om 11.30 al een chocolaatje gehad…

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 21, 2025

Hoi ​@Yusa  dan kan je wellicht een stuk fietsen of lopen 😁 als mogelijke balans.

Groetjes Tjempie xxx

*tekst aangepast door de KT i.v.m. mogelijke bevordering van eetstoornissen*

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 21, 2025

@Tjempie ja... misschien wel... Ik lig nu eigenlijk lui op bed met mn telefoon- dus tegenovergesteld... 😶

Vandaag is niet zo'n goeie dag als het op lekkers aankomt. Misschien morgen een betere dag.

Liefs, 

XXX Yusa 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 21, 2025

Heyy,

Wil hier toch iets over zeggen (als iemand die een eetstoornis had) , een paar snoepjes eten is echt geen probleem en hoef je ook niet als straf te fietsen of hardlopen om het weer goed te maken🙂 Als je er echt heel erg mee bezig bent is dat niet goed en is ook niet nodig, wat je schrijft vind ik ook nog heel erg meevallen hoor❤ Het is natuurlijk wel belangrijk om gezond te eten maar zolang snoepen niet echt ontzettend veel is is het prima om te doen :)

PS aan iedereen die heeft gereageerd :) , snap dat het goed bedoeld is maar wees echt voorzichtig met dingen zeggen zoals eens stukje fietsen om het goed te maken, dat kan soms echt schadelijk zijn voor iemand dus beter is om dat soort dingen niet te zeggen, je weet natuurlijk nooit wie dit leest, hoe de andere persoon zijn gewicht is etc.. als iemand al aan de dunne kant is kan dat echt verkeerd uitpakken.

Liefs🙂

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 21, 2025

Hoi ​@Yusa  en ​@Cantaloupe  het spijt me 🥺 het was als grapje bedoelt ♥️ ik meen er niks strengs mee hoor. Ik zal het niet weer doen 😥 wat jij zegt is heel belangrijk. 💐 Sorry Yusa 😘

Groetjes Tjempie xxx

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 21, 2025

En u ook @kindertelefoon   excuses. Het was echt niet verkeerd bedoeld 🥺 ik voel me schuldig. Groetjes Tjempie 💐🫣😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 21, 2025

Hey ​@Cantaloupe ik vind je reactie mooi- en vervelend dat jij een eetstoornis had😕 Geen zorgen hoor ik ben niet heel veel ermee bezig, ik ben ook niet te dun hoor, ik zit qua lengte en gewicht iets onder gemiddeld maar dat is altijd al zo geweest en samen klopt het wel. Ik fiets soms wel maar gewoon voor de leuk en niet omdat ik wil afvallen 🙂

Ik ga eens kijken of ik wat meer fruit kan eten ipv snoepjes 🍬

XXX Yusa 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 21, 2025

Heyy lieve ​@Tjempie ,

niet schuldig voelen hoor!!😘 Begreep hoe je het bedoelde en snap je dat er niet bij stil stond😊 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 21, 2025

Hoi, oh excuses hoor ☺️ sorry ​@Cantaloupe , ​@Yusa  en ​@Robin59 ! Gelukkig vatten jullie het goed op. Uiteraard nooit mijn bedoeling om te triggeren 😘. Ahw lieve ​@Tjempie  niet mee zitten hoor, dan is het eerder mijn schuld. Ik zat ook fout, je ging in je goedheid door op mijn idee en iedereen weet dat we het goed bedoelden.  ♥️

Groetjes liefs Tartan X 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 21, 2025

@Tartan16 weet dat jij het ook goed bedoelde hoor😘 Je hebt mij niet getriggerd trouwens😊❤. 

Liefs🤗

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 21, 2025

Omdd ik begrijp je oprechtt😭😭

Ik heb hier zelf ook last van.  neem een fruitzakje!

Verder weet ik ook nie zo veel omdat ik hier zelf ook wel mee struggel😞

kleine aanpassing in tekst door De Kindertelefoon in verband met forumregel 6: plaats geen  schadelijke, triggerende inhoud op het forum

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 22, 2025

Allereerst: sorry dat een simpele vraag over minderen met snoepen zo is gegaan.😕

@Tjempie je hoeft je niet schuldig te voelen hoor echt niet🙂

@Tartan16 jij hebt vind ik ook niks fout gedaan en jullie tekst is aangepast dus het maakt niet meer uit hoor- jullie helpen juist goed vind ik ❤️

@Misty. Ja snoep is lekker heee😁 Klinkt wel als een goeie tip!

En aan de Kindertelefoon: misschien kunnen we beter dit topic sluiten of verwijderen? 🙂 gewoon een suggestie hoor

liefs, 

XXX Yusa 

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • October 22, 2025

Hi ​@Yusa ,

Topics die je plaatst worden in principe niet verwijderd. Andere forumgebruikers kunnen topics lezen om informatie uit te halen en nieuwe reacties kunnen een topic weer nieuw leven inblazen.

Er zijn drie uitzonderingen. Een topic of reacties wordt wel verwijderd als:

· Het in strijd is met de forumregels.

· Het je anonimiteit in gevaar brengt.

· De Kindertelefoon verwijdert alle topics waar langer dan 6 jaar geen reactie op is gekomen.

Je hebt het recht als forumgebruiker om een verzoek in te dienen om een of meer topics of reacties door De Kindertelefoon te laten verwijderen als dat voor jou heel belangrijk is. Dit kun je doen door je verzoek te mailen naar forum@kindertelefoon.nl. In dit bericht kun je uitleggen waarom het voor jou belangrijk is dat jouw topic verwijderd wordt. De Kindertelefoon bekijkt per verzoek of we ermee akkoord gaan.

Groetjes,

Fleur 

De Kindertelefoon