Skip to main content
Vraag

hoe kom ik aan?!?!

• June 13, 2025
  • 5 reacties
  • 82 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben letterlijk een skelet dus wat zijn de hacks om aan te komen? ( heb Arfid)

5 reacties

• June 13, 2025

Als iemand die ook arfid heeft geef mij aub het antwoord als je het uitvindt😭😭

• June 14, 2025

Heyy,

ah wat rot dat jullie dat hebben😔 Krijgen jullie er al wel hulp voor? Bijv. hier kunnen ze je misschien helpen  ❤ https://seyscentra.nl/arfid/jongere/ 

Dat gaat wel via de huisarts en er zijn vast wel meer plekken waar ze er bij kunnen helpen, dus je kunt het beste naar de huisarts te gaan ❤

Veel liefs❤

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 14, 2025

Ja zoek hulp, desnoods met sondevoeding. Maar ik weet niets van geneeskunde enzo haha dus ja

Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • July 17, 2025

Je kan er volgens mij trainingen voor volgen

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Heyy ​@Wifhdiwjx,

Als je ARFID hebt en wilt aankomen, is het belangrijk om dit langzaam en op een veilige manier te doen, zodat je lichaam en hoofd het aankunnen. Begin met de voeding die je al zonder stress kunt eten, maar maak die maaltijden calorierijker door bijvoorbeeld extra boter, olie, kaas, pindakaas, room of honing toe te voegen.

Drink ook je calorieën in de vorm van smoothies, volle melk of drinkyoghurt, want vloeibaar eten gaat vaak makkelijker dan grote porties vast voedsel. Eet liever kleine porties verspreid over de dag, zodat het niet te overweldigend wordt, en verrijk alles wat je eet met extra vetten of eiwitten om meer energie binnen te krijgen zonder meer volume.

Probeer daarnaast langzaam nieuwe ‘veilige’ producten toe te voegen, bijvoorbeeld door ze te combineren met eten dat je al vertrouwt. Omdat het met ARFID extra lastig kan zijn om alleen veranderingen te maken, is het verstandig om begeleiding te zoeken van een diëtist of therapeut die hier ervaring mee heeft. Zo kun je stap voor stap op een gezonde manier aankomen zonder dat het te zwaar voelt.

xx liefs Wolf 🐺