Beantwoord

Hoe kan ik dit behandelen?

  • 24 December 2019
  • 8 reacties
  • 92 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen :)

Ik heb een aft van ongeveer 5 mm in mijn mond zitten en die doet best veel pijn, hij zit op mijn tandvlees. Hoe kan ik het beste het behandelen? 

-Dr8gon99

icon

Beste antwoord door Anonymous 25 December 2019, 13:56

Bekijk origineel

8 reacties

Hey Dr8gon99

 

Aften trekken in de meeste gevallen uit zichzelf weg. Moest de aft je erg storen zou je eventueel langs kunnen gaan bij de huisarts, zodat die je een middeltje voor kan schrijven. Misschien is het nuttig om de apotheker te raadplegen, aangezien de kans erin zit dat die je, ook zonder voorschrift, een middeltje mee kan geven. 

 

Eén van de oorzaken van een aft zou een incorrecte mondhygiëne kunnen zijn. Echter vermoed ik dat jij jezelf goed verzorgt. Daarbij is de een hier vatbaarder voor dan de ander. Heb je vaker last van aften?

 

Groetjes

Kenshin

Hallo Kenshin :)

Dit is de eerste keer, ik vermoed dat de oorzaak was dat ik vorige week donderdag terwijl ik naar de bios ging flink wat chips heb gegeten en dat daardoor een beschadiging is ontstaan want sinds die dag heb ik de aft.

-Dr8gon99

Dat zou kunnen. Naar mijn vermoeden zal je er zonder enige behandeling vanaf geraken :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hij is al wat kleiner dan een paar dagen geleden inderdaad. Bedankt tevens voor je advies om het af te wachten, hij doet ook niet meer zo'n pijn meer maar ik was meer eventjes benieuwd in het geval dat het een tweede keer zou gebeuren maar nu weet ik dus wat ik dan moet doen.

-Dr8gon99

Een beetje puur zout er op voor 1 minuut dan mond goed spoelen. Ik raad het af om het door te slikken. 

Dankjewel voor je reactie Euhm :) Die reactie kan ik voor de volgende keer dat ik het weer heb gebruiken.

-Dr8gon99

Tandarts!

Hallo Jaap06 :)

De aft is eigenlijk nu zo goed als weg dus je hoeft niet meer te reageren, wel bedankt voor je reactie, die kan ik gebruiken als de tips van Kenshin en Euhm niet werken.

-Dr8gon99

Reageer