Skip to main content
Vraag

hoe herstel ik van anorexia?

• February 11, 2026
  • 1 reactie
  • 32 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey, ik struggle nu al een tijdje anorexia, het is op dit punt zo erg geworden dat ik paniekaanvallen krijg als ik eten zie.

maar omdat ik niet eet of het niet binnenhoud als ik eet, val ik vaak flauw.

mijn vrienden en familie vragen waarom ik zo weinig eet maar ik weet niet wat ik moet zeggen.

ik sport elke dag erg intensief

en mijn vraag is eigenlijk, hoe word ik beter? 
hoe krijg ik weer een gezonde relatie met eten en drinken? En waarom heb ik dit?

1 reactie

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 11, 2026

Heyy ​@Bugatti1123 ,

Wat rot.. Zelf heb ik ook anorexia gehad, uiteindelijk lukte het bij mij wel om beter te eten omdat ik de ES gwn helemaal zat was en een opname bij een kliniek (stond op de wachtlijst daarvoor) nog zooo lang duurde ♥ Maar dit verschilt bij iedereen wel een beetje.. heb ook wel hulp van een psycholoog gehad hierbij. Eig kun je het ook niet alleen oplossen..♥

Tja hoe het ontstaat verschilt wel een beetje, vaak is het of omdat iemand wilt afvallen en daarin gaat doorslaan maar kan ook zijn dat het een manier is om controle te krijgen (dat had ik zelf vooral).

Lukt wel om iemand hierover te vertellen, bijv. eerst alleen je ouders? Hier staan ook nog wat tips daarvoor, mss dat je daar iets aan hebt❤ Op die site is ook een forum/chat dus mss kan dat je ook helpen.

Als je 16 bent kun je ook zonder je ouders naar de huisarts, je ouders zullen er uiteindelijk wel achter komen natuurlijk maar mss is het dan al een opluchting dat je het dan hebt kunnen delen ❤

Veel liefs❤