Vraag

hoe groot zijn de gemiddelde biceps van een 15 jarige

  • 2 June 2019
  • 8 reacties
  • 8980 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy, elke jongen kijkt in de spiegel wel is naar ze arm spieren, maar wanneer heb je nou grote biceps, triceps etc? Ik ben erg sportief en sport ook redelijk veel. Laatst hadden we met gym een clinic fitness. In het begin keek ik er een beetje tegen op, maar ik merkte al gauw dat ik over het algemeen meer kilo's aan kon de andere uit me klas. Ik zag ook bij bepaalde oefeningen de arm spieren van een paar jongens uit me klas en die waren bij veel toch wat kleiner dan bij mij.

Mijn ouders zeggen ook vaak tegen me als ze mijn spieren niet aangespannen hebben gezien, dat ik erg veel/grote spieren heb voor mijn lengte. Ik ben op dit moment 161,3 cm en heb een bicep omtrek van 29,2 cm. Dit is allemaal spiermassa want ik heb een vetpercentage van slechts 7,2% en dat vet zit niet in mijn armen. Ik heb ook heel erg dikke en veel aders lopen in mijn onderarm. Deze steken eigenlijk gewoon uit mijn huid en soms zelfs door mijn shirt. Als ik mijn bovenarm aanspan komen er ook grote aders in staan.

(omtrek van bicep meet je door in het midden van de bovenarm waar het het meest uitsteekt, dus waar de spier het grootst is, en vanaf dat punt recht naar beneden)

houd er wel rekening mee dat kinderen die veel groter zijn(lengte) of meer vet/overgewicht hebben uiteraard ook een grotere omtrek hebben.

Mijn vraag is: Hoeveel cm is jullie omtrek van de bicep en kan het misschien zo zijn dat ik IN VERHOUDING inderdaad wat grotere armspieren heb dan anderen?

8 reacties

leeftijd: 15

lengte: 169 cm

Omtrek biceps: 31 cm

omtrek onderarm: 25 cm

de reden dat men opmerkt dat je grotere spieren hebt is ook vanwege het feit dat je wat korter bent (ook al zijn je spieren alsnog groot). mijn vetpercentage rondom mijn armen (oftewel mijn bicep) is extreem laag. Over het algemeen heb jij grotere biceps dan je leeftijdsgenoten dus maak je geen zorgen!

Leeftijd: 16

Lengte: 180

Omtrek biceps: 33cm

Omtrek onderarm: 27cm

 

Zelf ook een laag vetpercentage. Meestal duid een bredere spier aan dat jij deze vaak gebruikt.  Wat voor sport doe je? Ook kan het erfelijk zijn. Zijn er nog meer familieleden met grotere armspieren?

 

Leeftijd: 16
Lengte: 181 
Omtrek biceps: 35cm
Omtrek onderarm: 32cm

Ik weet niet wat voor vetpercentage ik heb, maar zal wel rond de 9/10% zijn. Gewoon hoge eiwitten

 

Badge

Klopt mijn biceps zijn 20 cm

Badge

Leeftijd: 15
Lengte: 175
Omtrek boven arm (bicep) : 42 cm
omtrek onderarm niet gemeten 

doe btw bodybuilding

Badge

15 jr

185

85kg

omtrek bicep 43cm

Badge

Leeftijd: 16

Lengte: 164

Omtrek bovenarm (bicep): 36 cm 

Omtrek anderarm:  30 cm

Is dat normaal op mijn leeftijd?

Badge

Leeftijd: 13

Lengte: 1,79

Omtrek bovenarm (bicep) 39 cm

Is dit normaal voor mijn leeftijd?

(Ik train niet(

Reageer