Vraag

Het mes is z贸 aantrekkelijk

  • 19 October 2018
  • 7 reacties
  • 201 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo beste lezer,

Ik heb dus voor mijn uitzet een keukenmes gekregen van mijn vader, want die had hij weer van de HelloFresh gekregen, en nu ligt het mes op mijn kast.

Nu heb ik dus een probleem met snijden, en al weken heb ik de drang om eens 'verder te gaan' dan slechts het puntenslijper mesje, dat wel scherp is en wat druppels bloed laat verschijnen, maar het doet niet genoeg pijn om me nog 'tevreden' te houden. Ik weet dat er een dag gaat komen dat ik dat KEUKENMES ga gebruiken, en ik weet nu gewoon niet wat ik moet doen met dat mes.

Want ik weet dat als ik het mes verstop, de 'gefrustreerde ik' het mes natuurlijk weer gaat pakken 茅n gebruiken. Als ik het weg gooi vind ik het zonde, want het mes is echt heel mooi (echt zo'n chique groot mes met zwart lemmet en een houten handvat) en ik wil hem wel houden voor mijn uitzet. Het is alsof het 'lot' me haat of zo, want what the hell?

Zometeen gebruik ik het ding nog!
Help, wat moet ik doen? Ik kan me gewoon niet beheersen als het zover is, dat weet ik nu al!

7 reacties

hey

ik vind het wel goed van je dat je het nu niet wil. dat is sws een begin, nu nog gewoon helemaal proberen te stoppen eigenlijk.

wat je zou kunnen doen is het mes op zolder leggen op een plek waar je er heel veel moeite voor moet doen wil het krijgen zodat je er eigenlijk geen "zin" meer in heb.
of op de momenten dat je die drang voelt kan je:
  • naar buiten
  • filmpjes kijken
  • naar je ouders
  • vrienden
dit zijn allemaal plekken waar je Niet gaat snijden want dan zien andere het
Hoi,

Je wil het dus eigenlijk niet gebruiken. Dat is een goed teken.

Ik vroeg mij af wat een uitzet is, dus ik googelen. Waarom heb jij nu een uitzet nodig? Of ga je bijna uit huis ofzo? Kun je niet tegen je ouders zeggen van, dat duurt nog zo lang, we kunnen 'm gwn gebruiken in de tussentijd, want dit is zo'n mooi mes! Dan ligt ie beneden en is de aanlokkelijkheid minder groot?

Ik bedoel, waar heb je 'm nu liggen? Op je kamer, maar in zicht ofzo? Want je kan 'm sowieso het beste uit zicht leggen.

Als ik jou was, zou ik hem inderdaad, zoals Ronald2001 al zei, verstoppen op een plek waar je 'm liever niet vandaan haalt of 'm dus laten gebruiken door je ouders.

Gr. Pin
Hoi,

Je wil het dus eigenlijk niet gebruiken. Dat is een goed teken.

Ik vroeg mij af wat een uitzet is, dus ik googelen. Waarom heb jij nu een uitzet nodig? Of ga je bijna uit huis ofzo? Kun je niet tegen je ouders zeggen van, dat duurt nog zo lang, we kunnen 'm gwn gebruiken in de tussentijd, want dit is zo'n mooi mes! Dan ligt ie beneden en is de aanlokkelijkheid minder groot?

Ik bedoel, waar heb je 'm nu liggen? Op je kamer, maar in zicht ofzo? Want je kan 'm sowieso het beste uit zicht leggen.

Als ik jou was, zou ik hem inderdaad, zoals Ronald2001 al zei, verstoppen op een plek waar je 'm liever niet vandaan haalt of 'm dus laten gebruiken door je ouders.

Gr. Pin

Beste Pin,

Die uitzet is serieus als een grapje. We verzamelen nu gewoon al kleine dingetjes zoals van die Nutella potjes die je kan omspoelen en kan gebruiken als glaasjes, want die wil ik later graag gebruiken.
Als mijn ouders het mes zouden willen gebruiken, hadden ze het mes zelf wel in de keuken gelegd, neem ik aan. Maar dat hebben ze niet gedaan, ze hebben het ding immers aan mij gegeven, en nu zit ik dus met dit 'probleem'.

It's just my mind, it's probably messing with me.
Is het misschien ene iedee om het mes gewoon in De keuken la te legen? Gw niks van zegge en als ze iets vraagen zeg je gewoon ik vond het zonde dat zoon mooi mes daar lag te verstoffen (kunnen ze niks op terug zeggen)

Ik denk dat je dat het best kan doen. Of dit bespreken met je ouders wat natuurlijk ook lastig is.

Suc6鉂わ笍馃憤馃徎
Waar bewaar je dan momenteel die Nutella glazen (die oude glazen vond ik btw veel mooier dan die van nu, maar die oude zijn bij ons bijna allemaal kapot :()? Kun je het mes niet daarbij leggen?

Kijk, ik denk dat we allebei weten dat dat mes op je kamer niet slim is. Dus je hebt een paar opties:
-Vertel je ouders dat je het mes niet op je kamer wil bewaren (smoes of waarheid)
-Verstop het mes ergens
-Dump het mes (helemaal het huis uit)
-Leg 'm in de keuken

Aan jou de keuze. Ik maak op uit dit verhaal dat je ouders niet weten van het automutileren. Daarom lijkt mij dat jij liever een smoes zou willen, om 'm niet op je kamer te hoeven bewaren.

Je ouders kunnen 'm aan jou gegeven hebben, omdat zij 'm niet per se nodig hebben. Dat betekent niet dat het geen leuke aanvulling op hun huidige messenset zou zijn.

Gr. Pin
Waar bewaar je dan momenteel die Nutella glazen (die oude glazen vond ik btw veel mooier dan die van nu, maar die oude zijn bij ons bijna allemaal kapot :()? Kun je het mes niet daarbij leggen?

Kijk, ik denk dat we allebei weten dat dat mes op je kamer niet slim is. Dus je hebt een paar opties:
-Vertel je ouders dat je het mes niet op je kamer wil bewaren (smoes of waarheid)
-Verstop het mes ergens
-Dump het mes (helemaal het huis uit)
-Leg 'm in de keuken

Aan jou de keuze. Ik maak op uit dit verhaal dat je ouders niet weten van het automutileren. Daarom lijkt mij dat jij liever een smoes zou willen, om 'm niet op je kamer te hoeven bewaren.

Je ouders kunnen 'm aan jou gegeven hebben, omdat zij 'm niet per se nodig hebben. Dat betekent niet dat het geen leuke aanvulling op hun huidige messenset zou zijn.

Gr. Pin

Ik denk dat ik hem wel op zolder leg ofzo. Die glaasjes liggen ook bij mij op mijn kamer, in een kastje, maar ook al zou ik het mes erbij leggen, dan zou ik het gewoon weer pakken.

En mijn ouders weten ervan, waardoor ik het 'cadeau' sowieso al een beetje gewaagd vind, maar oke.
Ok茅, dus je ouders weten ervan. Waarom zeg je dan niet dat je hem om die reden niet op je kamer wil bewaren?

Reageer