Ik zie steeds op het nieuws dat het coronavirus steeds dichterbij Nederland is, ik zag net op het nieuws dat er al mensen besmet zijn net over de grens van Roermond! Nou moet ik zeggen dat ik best wel bang ben dat het echt hier helemaal uitbreekt...heeft iemand hier dezelfde angst? En misschien weet iemand van jullie nog wel iets om mij en anderen een beetje gerust te stellen ofzo, idk... ik wou het in ieder geval even kwijt...
Heyy,
ik weet niet hou oud je bent maar laat je niet zo gek maken door de media, want ik ga er van uit dat je alles hoort van klasgenoten, instagram misschien wel het rtl nieuws maar worden daar ook de dingen gezegd wat ons rustig maakt ? Nee ten eerste de lifestyle uit China is niet heel goed wat ze eten enzovoort een voorbeeldje ( als hun een kat op de straat dien dan denken hun hmm lekker laten we dat mee nemen hun denken er niet bij na dat het misschien is dood gegaan aan een ziekte of een besmetting of bepaalde bacteriën want als wij op de weg lopen en we zien een dode koe denken wij er bij na hey dit gaan we niet eten de koe kon ziek zijn) ook zeggen veel mensen waarschijnlijk op school geen pakketjes meer bestellen via alie expres dat is ook pure onzin want het kan niet over gedragen worden via dieren of via dingen . Als alle laatste wil ik zeggen wat wij als jeugd in Nederland daar geen zorgen over hoeven te maken omdat wij gezond leven oudere mensen zonder hier eerder mee te maken krijgen of als je een niet gezonde leefstijl hebt !!!
groetjes,
hoop dat je hier door je angst wat is verminderd!!!!
Um nouja, ben al 18, maar ik laat me ook niet zo gek maken door de media of door andere mensen, maar ok... toch bedankt i guess...misschien is het ook niet zo erg idk
Als jij nieuws hierover wilt lezen, check de BBC eens. De correspondentie is uitstekend en de artikelen zijn aangenaam om te lezen, dus dat is zeker een aanrader.
Ik wil wel eventjes de berichten van @Ym2003 aankaarten:
Het is nogal kort door de bocht en misschien een tikje racistisch om te zeggen dat alle Chinezen (je specificeert niets) zomaar een dier van de straat plukken om op te peuzelen. Dat is op zich ook geen probleem, mits deze goed bereid worden. Bacteriën en virussen gaan immers stuk bij hoge temperaturen.
Je zegt dat het (het Corona virus/Covid-2019 etc...) niet verspreid kan worden door andere dieren en objecten. Dit is ook onjuist. Andere dieren kunnen ook de gastheer van een virus zijn. Men vermoedt dus dat het virus voorkwam in de dieren die te koop waren op de markt in Wuhan. Bij MERS is de gastheer bijvoorbeeld de kameel.
Ook objecten kunnen het virus op zich dragen als zij besmeurd raken met lichaamssappen, bijvoorbeeld doordat er iemand op hoest. Dit virus lijkt het niet super lang buiten het lichaam te redden, maar er zijn andere ziekteverwekkers die dagen of zelfs jaren zonder gastheer kunnen. In dit geval hoor je echter geen risico te lopen bij het bestellen van producten uit het buitenland, zolang er natuurlijk geen zieken je pakket bezorgen.
Terugkomend naar jouw vraag, moet jij je zorgen maken?
Nee, maar beeld jezelf niet onschendbaar in.
De kans is reëel dat er besmettingen in Nederland zullen zijn. We hebben gelukkig een uitstekend medisch systeem dat deze patiënten kan opvangen en een uitbraak kan beperken.
Zorgwekkender zijn de regio's waarin dat niet het geval is, zoals het Midden-Oosten en Afrika, waar nu ook de eerste gevallen bekend worden gemaakt. We zien nu al de impact van de uitbraken in China, waar men man en macht heeft ingezet om deze ramp te beheersen. Wat zal men dan doen in de meest conflictrijke, arme en corrupte streken?
Als je hier meer over wilt lezen, dan zijn er wat plaatsen om te starten:
https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden
Laat je dus vooral niet op de kast jagen, maar houdt wel een oogje in het zeil.
Hallo Knight17 :)
Het is reeel dat het een pandemie wordt en dat er besmettingen in Nederland zullen voorkomen. Ik ben persoonlijk niet heel bang voor het coronavirus maar ik maak me wel zorgen over landen waarbij de medische zorg slecht/minder goed is dan in bijvoorbeeld Nederland. Ik denk dat de kans vrij klein is dat je besmet wordt met 2019-nCoV/SARS-CoV-2 aangezien er actueel 82 duizend mensen besmet zijn op 7 miljard mensen, dit kunnen er altijd meer worden.
Je kunt coronabesmettingen in de gaten houden via: https://ncov2019.live/
-Dr8gon99
Yo gast
Ik snap heel goed dat je bang bent. Ook nadat er al 18 mensen in Nl zijn besmet.
Maar laat me erbij zeggen dat 80% van de gevallen lichte gevallen zijn.Dit betekent dat je een griepgevoel krijgt, en na een paar weken ben je dan weer beter. (kinderen worden btw minder snel ziek)
Ik hoop dat dat je wat geruststelde.
Later!!
HEyy, ik snap dat je er bang voor bent. Je wordt op dit moment ook wel een beetje bang gemaakt door al het nieuws over het virus. Maar eigenlijk zou ik me niet zo druk maken. Er zijn veel virussen en je kan altijd ziek worden. Als je gewoon je handen goed wast heb je minder kans om het te krijgen. Daarbij heb ik ergens gehoord dat het voor kinderen niet gevaarlijk is. Je wordt er erg ziek van maar je gaat waarschijnlijk niet dood.
Dus, ik hoop dat je hier wat aan hebt en je minder bang bent! Liefs, Naira193
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.