Help mij met de puberteit!

  • 10 April 2019
  • 4 reacties
  • 142 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Alle kinderen in mijn klas zitten in de puberteit en ik niet. Een paar heeft al sex gehad en ze vinden het raar dat ik nog niet in de puberteit zit. Help.

4 reacties

Ik zit ook nog niet in de puperteit (denk ik) maar doe gewoon rustig aan en denk gewoon boeie hun kunnen wel stoer doen enzo maar het heeft geen nut maar ja jij kan er ook niks aan doen het gaat gewoon uit zich zelf!!
Hoi

Zoals WatAnders zei, hoef je dit niet te overhaasten. Wanneer de puberteit begint heb je niet onder controle, en wanneer je seks hebt, is een keuze die bij jou ligt.

Ik vermoed dat je klasgenoten onzeker zijn, en die onzekerheid uiten in commentaar naar jou toe. Als ze hiermee door blijven gaan, mag je gerust bij je mentor melden dat je zulke vervelende opmerkingen krijgt.

Groetjes
Kenshin
Ik had dat vroeger ook. Ik was de jongste van de klas, de meesten waren 1 of 2 jaar ouder dan ik. En ik kreeg pas de eerste schaamhaartjes op mijn 14e ofzo die ook nog niet erg opvielen omdat ik blond ben.
De opmerkingen die ik kreeg in de omkleedkamer vond ik absoluut niet leuk.

Het beste is om je niet te laten beinvloeden door dergelijke opmerkingen en er boven te staan. En als je reageert , schiet dan niet in onzekerheid maar plaats gewoon een sarcastische opmerking terug.
Als iemand in de kleedkamer een grap maakt dat je nog geen schaamhaar hebt ofzo, zeg je gewoon iets in de trant van : maar ik ben tenminste niet zo lelijk als jij, en als ik straks wel schaamhaar heb dan ben jij nog net zo lelijk.
Misschien is dit een stom voorbeeld, maar probeer hem in ieder geval meteen lik op stuk te geven, en daarbij mag je gerust de zwakke punten gebruiken van die pestkop.)Als je daarbij de lachers ook nog eens op je hand krijgt , zal die persoon zich voortaan wel 2x bedenken wat ie tegen jou zegt. Dat helpt vaak nog beter dan meteen naar een mentor stappen.

Enne, dat anderen in je klas al seks hebben zal soms misschien wel kloppen, maar je hebt ook altijd mensen die daarover opscheppen, om er maar bij te horen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar jouw tijd komt vanzelf.
Je moet je vooral niks aantrekken van wat de anderen uit je klas zeggen. Iedereen ontwikkelt zich op zijn of haar eigen manier/tempo. Ik zelf was de eerste uit mijn klas die in de puberteit kwam. Dat gaf mij een hoop onzekerheid. Misschien zijn jouw klasgenoten ook onzeker over hun lichaam, Maar dat geeft ze absoluut niet het recht om vervelende opmerkingen over jouw te maken.

Ook op seksueel gebied ontwikkelt iedereen anders. De een begeert naar seksuele handelingen/contact op 13 jarige leeftijd, terwijl de ander dat pas op 18 jarige leeftijd heeft. Of helemaal niet. Ik ben 15 en heb/wil nog helemaal geen seks.

Ik hoop dat je hieraan wat hebt. Je hoeft je dus echt niet onzeker te voelen!

Reageer