Skip to main content

HELP ik ben ongesteld

• December 8, 2025
  • 6 reacties
  • 108 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

hi 

ik ben 12 en ik ben gisteren voor het eerst ongesteld geworden en ik weet niet zo goed wat ik moet doen en ik heb super veel buikpijn ik heb het gisteren tegen mijn moeder ge zegt en zij zij dat ik nog een paar dagen moest wachten en dat het dan over ging maar dat maak het niet beter oh en ik ben ook de enigen in mijn klas die ongesteld is we hadden 2 weken geleden een les over dat sort dingen en toen vroeg de juf het en niemand stak zijn vinger op en ik heb de hele tijd last van ik ben blij en 5 minuten ben later ben ik weer boos en vorigen week ook al en toen zij mijn juf dat ik misschien ongesteld zou worden maar toen zij ik nee en liep boos weg mijn moeder dacht het ook maar ze zij er niks over maar ja ik ben nu dus ongesteld en ik weet niet wat ik moet doen 

groetjes lilou 😖

6 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • December 8, 2025

Hoi ​@Lilou ik snap dat dat even schrikken is. En vervelend. Tegen de buikpijn kan je misschien paracetamol nemen, of een kruik. En dat je het ene moment blij bent, en het andere moment boos, dat heten stemmingswisselingen. Neem ook wat chocolade, schijnt te helpen 😊😉

Liefs Yusa 😘

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 8, 2025

hi yusa

bedankt voor je reactie ik ga het chocola proberen

een paracetamol werkt niet daar van moet ik altijd spugen maar bedankt voor je reactie 

groetjes lilou 😊

Anymoymous
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • December 8, 2025

Hey Lilou

Je schrijft dat je voor je eerste keer ongesteld bent geworden, dat is normaal op deze leeftijd. Ik snap dat dit zeer spannend kan zijn, buikpijn is een zeer normaal iets bij dit gebeuren. Ook het heel normaal om sneller boos te worden, dit is een normaal verschijnsel. Dit zal nu waarschijnlijk elke maand gebeuren. Zoals Yusa hierboven al enkele goede tips gaf raad ik je aan om als de buikpijn heel erg word een pijnstillend middel te nemen. (Doe dit enkel bij hevige pijn). Als je nog verdere vragen hebt kan je die best aan uw huisarts stellen of naar enkele websites surfen op het internet zoals www.sensoa.be of www.allesoverseks.be. Ik wens je veel succes en je mama heeft gelijk de pijn neemt na enkele dagen af. 

Hopelijk had je hier wat aan

Liefs anymoymous

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 8, 2025

hi 

bedankt voor de tips en ik ga even op de websites kijken

groetjes lilou 😊

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 15, 2025

Hi ​@Lilou 

Ik zelf ben een jongen dus ik kan niet zoveel tips geven maar dat er niemand in de klas haar vinger omhoogstak is normaal, waarschijnlijk schamen de meeste mensen zich daarvoor en willen ze niet dat de jongens dat weten. Dus weet dat je zeker niet de enige bent.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 15, 2025

hi 

ik heb het tegen mijn vriendin ge zegt en een ander meisje op school is ook al ongesteld ze zit wel in een anderen klas maar zij zij dat b ij haar nog 3 kinderen het hadden 

groetjes lilou