Vraag

heftige menstruatie pijn

  • 26 July 2019
  • 3 reacties
  • 111 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik ben een meisje van 15 jaar en ben al ruim een jaar ongesteld. tijdens mijn menstruatie had ik altijd wel een beetje last van buikpijn, maar dit was te doen. Maar vandaag was ik aan het bollen pellen als vakantie werk, toen ik ineens enorme buikpijn kreeg. Ik wist meteen dat ik ongesteld was, omdat ik ook al bloedingen had. De buikpijn werd steeds erger en erger en heb ik mijn moeder gebeld. Zij heeft me meteen opgahaald. Eenmal thuis wou ik in bed gaan liggen, maar ik kon amped lopen of praten van de pijn. Toen mijn moeder me een paracetemol wou geven moest ik ineens erg veel overgeven. Ik ben meteen daarna gaan slapen. Ik rilde ook helemaal, terwijl het vandaag ongeveer 40 graden is. Toen ik wakker werd voelde ik me iets beter.
Ik ben heel erg geschrokken van wat er allemaal is gebeurd. Heeft iemand tips om dit voor de volgende keer te voorkomen? Want wil dit liever niet nog een keer meemaken.

3 reacties

Hey erg vervelend die buikpijn! ):

Heb van dit probleempje persoonlijk ook last gehad en ben hiermee naar de dokter geweest. Als oplossing kreeg ik daar de pil. door de pil word je helemaal niet meer ongesteld en daardoor heb je ook geen buikpijn meer. Ook zijn er medicijnen die ie ongesteldheid minder heftig maken als je de pil niet fijn vind. Daarnaast zijn er ook nog speciale pijnstillers voor ongesteldheid. Als je die samen slikt met paracetamol voel je bijna niks! Als ik jou was zou ook even ik langs de huisarts gaan en dan krijg je precies wat goed voor jou is, want die weet het natuurlijk het best. Ook kan je dit gewoon met je moeder bespreken trouwens die weet 100% ook heel veel oplossingen hiervoor. :)

hopelijk heeft dit je een beetje geholpen en is je ongesteldheid de volgende keer minder vervelend!

Groetjes
S.
Zelf heb ik dit nog nooit zo ernstig gehad. Ik weet wel dat er van die pillen zijn die de pijn verminderen. Volgens mij werken die wat beter dan een paracetamol. Verder heb ik alleen een tip voor achteraf, leg een kruik of kussen op je buik. Ik hoop dat je hier wat aan hebt 🙂
Hoi

Zoals S_2004 en Heyhallooooxxxx zeiden, kunnen pijnstillers, zeker diegenen specifiek ontworpen voor menstruatiepijn, helpen. Een bezoek aan de huisarts zou nuttig kunnen zijn, zodat deze je de verschillende openliggende opties kan uitleggen.

Werk je op een beschutte, koele plek? De reden dat je menstruatiepijn ditmaal een stuk ernstiger was, zou aan de hitte kunnen liggen. Je lichaam heeft hier misschien op gereageerd. Als je aangesterkt bent en weer gaat werken, is het belangrijk om voldoende te drinken en regelmatig afkoeling te zoeken. Moest je in de zon werken, gebruik je best zonnecrème en kan je eventueel een zonnehoed dragen.

Groetjes
Kenshin

Reageer