Vraag

Heeft iemand tips tegen puistjes?

  • 4 March 2019
  • 5 reacties
  • 94 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey! Ik heb sinds een paar maanden een vriend en daarom (niet alleen omdat ik nu een vriend heb) ben ik aan de pil gegaan. Ik heb sindsdien heel veel last van puistjes op mijn schouders en boven rug. Mijn vriend masseert mij regelmatig alleen dan heb ik gewoon een shirt aan, maar hij heeft dus als ‘verrassing’ massage olie gekocht, dus dan is het natuurlijk wel zo praktisch als ik geen shirt aan heb. Ik vind het echt heel vervelend als hij dan al die puistjes ziet, ik weet wel dat hij daar niet raar op zal reageren en dat hij het gewoon oke zal vinden, maar erg fijn is het niet. Heeft iemand tips om er zo snel mogelijk vanaf te komen? Stoppen met de pil is niet echt een optie nu. Alvast bedankt!!

5 reacties

Hoi

Het kan nuttig zijn om dit met je huisarts te bespreken. Misschien is een ander type of andere dosis van de pil een optie. Verder kan je bij de apotheker zeep vinden die puistjes zou moeten verminderen.

Groetjes
Kenshin
Thanks Kenhin voor je reactie! Ik zal er naar kijken 🙂
Da's graag gedaan. Ik hoop dat de tips je verder zullen helpen :)

Gr. Kenshin
Hey hey,
ik heb hier zelf ook veel last van en begrijp je dus volledig!
Zo een zeep kan helpen maar dit is niet het geval bij iedereen. Zelf heb ik hiervoor eerst een crème gehad dat de roodheid verminderde. Aangezien ik ook wat ouder werd hielp dit niet meer en heb ik nu een setje producten. Dit op voorschrift van de dermatoloog en dit helpt mij ook. Erover praten met een dokter kan je helpen en als je zegt dat dit na de pil pas begonnen is kan je een verkeerde hoeveelheid hormonen hebben.

Geen paniek en ik zou echt is met je huisarts praten.
Nog super veel succes!
Zon
Badge +5
Hoi!

Ik heb er zelf veel baat bij om mijn huid zo droog mogelijk te maken, door me te wassen met echte pure zeep en heel warm water. Na het douchen dan wel insmeren met bijvoorbeeld Nivea. Als je nu heel veel puistjes hebt, kun je ook bij een drogist of apotheek vragen naar een crème met ontsmettende werking (zoiets als sterilon wat je ook gebruikt als je net oorbellen hebt laten schieten, maar dan in crème vorm).

Wegens anoniem zal ik geen foto van mijn hoofd hier op zetten

-reactie aangepast door De Kindertelefoon-

Reageer