Skip to main content

Heeft iemand tips om een goede sixpack te krijgen?

• April 19, 2025
  • 11 reacties
  • 191 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hallo allemaal. Ik wil dus HEEL GRAAG een sixpack en goede armspieren. En ik heb dus geen halters en gewichten in huis. Heeft iemand ook daar voor nog tips? Om toch goede armspieren te krijgen?  Ik ben daar dus een beetje lui voor. Heeft iemand tips of tricks? Laat het me weten. Ben benieuwd.  

Met Vriendelijke Groet,

Anoniempieeee2009.

11 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 19, 2025

Hey, een eenvoudige en makkelijke, met veel mogelijke oefeningen, is een kettle bell. Die moet je dan wel kopen natuurlijk :)( kan ook via bol)  Zou het even houden op een 8 of 10 kg , en met een goede warming up. Op Youtube zijn er wel complete filmpjes met warming up, oefeningen en cooling down. Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • April 19, 2025

Dank je voor je reactie. ​@Tover01  Maar ik durf het niet aan mijn ouders te vragen dat ik gewichten wil.

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • April 20, 2025

Een sixpack krijg je niet door een paar oefeningen te doen je moet serieus trainen op je voeding letten..

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • June 17, 2025

Idd ​@Mma 

Misschien van dit platform af gaan en na de sport in de buurt gaan sixpack komt niet aanwaaien 

• June 17, 2025

Hoi ​@Anoniempieee2009 

Iedere dag 30 minuutjes buik oefeningen doen, je moet wel geduld hebben ja. Maar als je geduld hebt kom je er wel 

Mieschien kan je thuis zware klusjes doen, dosen tillen?

Groetjes badeend 

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Volgens mij moet je de spieren los trainen. Als je geen gewichten wil zou ik "abs at home" opzoeken. Als je even meerdere filmpjes kijkt of artikelen leest die hetzelfde zeggen is het wel te vertrouwen.

Succes :)

• June 25, 2025

Hoiii ik ben een half jaar ook zonder sixpack begonnen met trainen en ik deed thuis elke dag meerdere workouts voor  mijn buikspieren. na een tijdje heb ik ook dumbells erbij gekocht zodat ik ook mijn armen intensiever kon gaan trainen. nu een half jaar later heb ik best wel duidelijke buikspieren. Maar het is natuuriijk ook belangerijk dat je op je voeding let. Als je in een lager vetpercentage zit en je dus minder vet op je buik hebt is je sixpack ook veel beter zichtaar. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • August 14, 2025

Volgens mij moet je de spieren los trainen. Als je geen gewichten wil zou ik "abs at home" opzoeken. Als je even meerdere filmpjes kijkt of artikelen leest die hetzelfde zeggen is het wel te vertrouwen.

Succes :)

Dank je voor je reactie nieuwschierig_aapje.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • August 14, 2025

Hoi ​@Anoniempieee2009 

Iedere dag 30 minuutjes buik oefeningen doen, je moet wel geduld hebben ja. Maar als je geduld hebt kom je er wel 

Mieschien kan je thuis zware klusjes doen, dosen tillen?

Groetjes badeend 

Dank je voor je reactie Badeend.

Hoiii ik ben een half jaar ook zonder sixpack begonnen met trainen en ik deed thuis elke dag meerdere workouts voor  mijn buikspieren. na een tijdje heb ik ook dumbells erbij gekocht zodat ik ook mijn armen intensiever kon gaan trainen. nu een half jaar later heb ik best wel duidelijke buikspieren. Maar het is natuuriijk ook belangerijk dat je op je voeding let. Als je in een lager vetpercentage zit en je dus minder vet op je buik hebt is je sixpack ook veel beter zichtaar. 

Dank je voor je reactie ​@Sophie14 

Een sixpack krijg je niet door een paar oefeningen te doen je moet serieus trainen op je voeding letten..

Dank je voor je reactie . ​@Mma 

• August 14, 2025

Om te beginnen elke dag op eenzelfde uur pompen dus op de grond handen op de grond (pushups), beginnen met 10 keer en dan elke dag 1 meer. En hetzelfde met op je rug liggen handen achter je hoofd tenen onder een kast of bed en dan  omhoogkomen (situps). Je moet der een gewoonte van maken daarom het zelfde uur altijd

Gewichten moetje nie kopen daar kan je vanalles voor gebruiken, bakstenen, fles water, zware dinges die niet uit je handen vallen en dan weeral opbouwen met oefeningen , voor biceps curls (bovenarmen) front raises en shoulder press (schouders) triceps kickbacks (achterkant bovenarmen) 

En voor je benen spieren zijn er ook oefeningen zoals squats, en  stepups doe je door iets dat zowat minstens 30 of 40 cm hoger is voor je te zetten en dan altijd met 1 voet erop en er weer af, en een stevige kont daar moet je voor gaan lopen hehe 

ik doe meerkamp dus ik doe al die dinges en dannog het echte werk zelf he

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 14, 2025

Hoi ​@Anoniempieee2009,

Als je geen halters of gewichten hebt, kun je toch prima werken aan een sixpack en sterke armen door oefeningen te doen met je eigen lichaamsgewicht.

Voor je buikspieren kun je planken (op ellebogen en tenen, lichaam recht houden), bicycle crunches (op je rug liggen en fietsend je elleboog naar de tegenovergestelde knie brengen) en leg raises (benen langzaam omhoog en omlaag laten zakken) doen.

Voor je armen werken push-ups (eventueel met knieën op de grond), dips (met je handen op een stevige stoel of bank) en wall push-ups (tegen een muur) goed. Als je het lastig vindt om lang te trainen, kun je korte sessies van 5-10 minuten verspreid over de dag doen, bijvoorbeeld planken tijdens een YouTube-video of elke ochtend en avond 10 push-ups en 20 sit-ups. Zo kun je op een makkelijke manier toch spieren opbouwen zonder dure spullen.

xx liefs Wolf 🐺