Vraag

heb ik gezond en goed gewicht

  • 14 April 2019
  • 2 reacties
  • 100 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey lezer,
Ik weet nooit precies of ik nou tevreden moet zijn met mijn gewicht en mijn bouw. Ik ben 174 cm ik weeg ongeveer 58 kilo.
Ik ben een meisje van 13 jaar en heb wel iets qua borsten, maar pas zeker niet meer in van die kinder topjes.
Ik sport per week zo'n 6,5 uur inclusief gym en fiets 35 minuten naar school (heen en terug).

Mensen zeggen vaak dat je er wel goed uit ziet maar ik weet niet precies voor hoe serieus ik dat moet nemen omdat ze het ook zouden zeggen als ik dik ben, denk ik.

kan iemand mij hier zijn mening over geven, ik en alsjeblieft eerlijk. ik heb liever dat mensen eerlijk zijn en dat het antwoord niet leuk is, dan dat ik hier nogsteeds niks aan heb.

Alvast bedankt.

2 reacties

Hey!

Hier kun je testen of je gewicht-lengte verhouding (bmi) oké is, en bij jou is dat zeker het geval.
Jij hebt een gezond gewicht, en bent zeker niet te dik, je bent zelfs vrij licht voor jouw lengte.
Je sport ook meer dan genoeg, het is erg goed dat je voldoende beweegt, omdat dit helpt voor een goede algemene gezondheid. Het is echter ook niet goed om té veel te bewegen.
Ik zou je dus aanraden om wel ongeveer minstens 2 dagen per week niet te sporten zodanig dat je spieren voldoende kunnen uitrusten.

Jij vraagt je af of je tevreden mag zijn met jowu gewicht en bouw. Het simpele antwoord daarop is Ja.
Jij bent perfect gezond dus jij mag abosluut tevreden zijn. Daarnaast vind ik ook dat iedereen tevreden mag zijn met zichzelf en zichzelf moet leren accepteren, ook als je nou een maatje meer of minder hebt.
Je lichaam is nu ook volop in de puberteit en zal zich dus nog ontwikkelen, het zal veranderingen ondergaan, maar daar hoef je je zeker geen zorgen over te maken. Zolang jij gewoon gezond blijft (zowel qua sport als eten geldt, niet te weinig, niet te veel) zal jouw lichaam zich op een gezonde manier ontwikkelen,.

Je lijkt me heel onzeker te zijn over jezelf. Dat is nergens voor nodig!
Weet je waar die onzekerheid vandaan komt? Ik denk dat het wel goed kan zijn om een beetje meer zelfvertrouwen te krijgen. Op deze site kun je daar wat tips voor krijgen.

Groetjes
Lot
Het is echter ook niet goed om té veel te bewegen.
Ik zou je dus aanraden om wel ongeveer minstens 2 dagen per week niet te sporten zodanig dat je spieren voldoende kunnen uitrusten.


Het is verdeelt over vier dagen
dinsdag 1,5 uur
woensdag 1 uur
donderdag 1,5 uur gym en 1,5 uur sport
zaterdag 1 uur

dus ik denk niet dat het teveel is, maar ook niet weinig.

Maar echt enorm bedankt voor je reactie.

Reageer