Skip to main content
Vraag

Heb ik een eetstornis?

• November 6, 2025
  • 4 reacties
  • 79 Bekeken

Two Time
Forum|alt.badge.img+1

Hey iedereen, ik heb hier al eens over gepraat in een eerder onderwerp, maar nu is het erger.

Ik heb nu al een week dat ik niks eet, ik leef serieus gewoon op 1 hap avondeten.

Ik ben verschrikkelijk bang om aan te komen, en ik durf gewoon geen croptops te dragen.

Mensen zeggen dat ik veels te dun ben, terwijl ik vind dat ik heel dik ben.

Maar ik zag dus op internet dus iets met Anorexia Nervosa, en volgens die website is dat het dus??
Maar ik weet het, internet spreekt niet altijd de waarheid. 

(Btw het is niet dat ik niet eet omdat ik geen eten thuis heb hoor, het is gewoon dat ik te bang ben om aan te komen als ik dan toch eet)

-Two Time

4 reacties

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 7, 2025

hi Two Time 

het kan best zijn dat je een eetstoornis hebt maar als je het wilt uitsluiten of het zit je echt dwars lijkt het mij verstandig om er met iemand over te praten misschien met iemand van de kindertelefoon of een volwassenenen die je vertrouwd en je hebt altijd nog een vertrouwends persoon op school.

liefs vie

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 9, 2025

Ja, je hebt een eetstoornis, je hebt Anorexia, dat hebben mensen die bang zijn om aan te komen, ze krijgen zelfvertrouwen om aftevallen, sporten. Dit is niet gemeen bedoelt.

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 9, 2025

Hoiii ​@Two Time! Ik spreek uit ervaring, en wat jij hebt kan zeker een eetstoornis zijn. Praat hierover met iemand, maar neem zelf nog geen conclusies. Wat mij erg geholpen heeft zijn vullende shakes. Eten lukt dan niet, maar drinken wel. (Bij mij dan) 

Maar echt, zeg het tegen iemand want een eetstoornis is echt ongezond en je lijdt gewoon van de honger. 

Veel succes en liefs, Misty

Forum|alt.badge.img

een eetstornis is inderdaad heel moeilijk en niet makkelijk te verslaan. het is ook heel verslavend en wordt ook een groot ding probeer het rustig aan en weet dat het oke is om te eten. ❤Xx ik heb zelf ook een eetstornis