Vraag

heb ik een eetstoornis?

  • 6 November 2022
  • 3 reacties
  • 107 Bekeken

Badge

Hoi!

Ik ben een meisje van 13 en heb de laatste tijd nogal problemen met mijn gewicht. Ik ben nooit echt dun dun geweest maar vind mezelf wel te dik. Ik heb een tijdje terug een week gehad dat ik niks wilde eten, omdat ik toen erg gepest werd op school. Na die week heb ik er nog last van gehad maar het zoveel mogelijk weggestopt. Ik ben van school geruild en nu heb ik vrienden en word ik niet echt gepest. Ik was zo onzeker dat ik ben gestopt met eten en 3 weken lang niet meer dan 500 calorieën gegeten. Toen mijn moeder daar achter kwam was ze natuurlijk heel erg geschrokken en hebben we samen een gezond eetschema opgesteld. Het ging een tijdje goed en ik voelde me zelfverzekerd, maar ik merk dat het nu niet zo goed gaat. ik ben 10 kilo afgevallen in 2 maanden en ben nu 55 kilo en 1.80 meter lang. In deze 2 maanden heb ik alleen avond eten gegeten maar daar zo min mogelijk of uitgespuugd. Mijn moeder zegt dat het op Anorexia begint te lijken en dat ik niet dunner mag worden maar ik weet dat er niks met me aan de hand is want ik heb geen ondergewicht, maar ik ben nu wel bang aan het worden omdat mijn ribben zichtbaar worden

Heeft mijn moeder gelijk?


3 reacties

Badge

Heyy, ik snap dat je dit misschien niet zou willen maar als ik jou was zou ik wel naar de huisarts gaan hiermee met je moeder. In 2 maanden 10 kilo afvallen is echt niet gezond dus ik zou echt om hulp vragen bij iemand die je vertrouwt zoals je moeder dus. Heel veel succes ❤️

Hii, ik vrees dat jouw moeder wel gelijk heeft.  Alles wat jij aan het beschrijven bent, nijgt wel naar een eetstoornis toe:

“In deze 2 maanden heb ik alleen avond eten gegeten maar daar zo min mogelijk of uitgespuugd”

Dit is een duidelijk teken van een eetstoornis. Alleen maar avond eten op de dag en vervolgens proberen zo min mogelijk ervan te eten of zelfs uit te spugen is geen goed teken. Als ik jou was zou ik luisteren naar wat je moeder zegt en haar advies opnemen.  

Badge

hee, ik snap je en ik vind het mega erg dat het zo is want het is vreselijk! misschien is het slim om ermee naar een therapeut te gaan of een huisarts als je er prettig mee voelt! ik hoop dat het snel beter gaat.

 

Reageer