Vraag

heb ik een eetstoornis?

  • 14 December 2019
  • 4 reacties
  • 95 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy allemaal,

ik ben een meisje van 15 jaar en weeg op dit moment 52 kilo, 

ik woog een poos geleden 57 en dit heeft me getriggerd om lichter te willen worden

hoe nu voor mij een dag er ongeveer uitziet:

-ontbijt—> schaaltje yoghurt of niks

-lunch—> doe ik eigenlijk niet aan

-avond—> moet wel anders gaan m’n ouders zeuren

ook probeer ik meerdere keren per dag te sporten en als ik t idee heb da k te veel heb gegeten steek k m’n vinger in m’n keel..

Zou dit een eetstoornis kunne zijn? Of is dit gewoon opzich best normaal want dat idee heb k

 

nn ouders houden me erg in de gaten dusjaa 

 

alvasttt dankjeee voor reageren xx

 


4 reacties

Hoi Advicegirl

Eet je ook nog tussendoortjes of niet? Zo niet dan eet je wel erg weinig, maar dat hoeft niet perse te betekenen dat je een eetstoornis hebt. 

Heb je een streefgewicht? Een paar kilo afvallen is niet zo erg  zolang je maar kan stoppen, en ik denk dat je nu wel kan proberen te stoppen. Je hoeft niet gelijk allemaal koekjes en chips te eten, maar je kan wel gewoon gezonde dingen eten zoals fruit en groenten, en andere gezonde snacks. Zo kan je ervoor zorgen dat je alle vitamines en mineralen binnen krijgt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs Lexy❤

Ps: je bent mooi zoals je bent en laat je niet gek maken door anderen😘

Nou ja, ik ben geen dokter ofzo (nog niet in iedergeval), maar ik zou het geen eetstoornis noemen. Misschien overdrijf je wel een beetje om een vinger je keel in te douwen, maar het is niet echt een probleem als je zo weinig eet. Ik wil wel meegeven dat je je geen druk hoeft te maken om je gewicht, want er zijn belangrijkere dingen in het leven (zoals veilig op de fiets 😉, slaat nergens op maar het gaat om het idee). 

Hai, ook ik ben geen dokter maar..

Heb je ook last van (grote) eetbuien waar je op dat moment geen controle over hebt? Waarna je je achteraf zo schuldig over voelt, probeer je het eten te compenseren met bijvoorbeeld dagen (weinig) niet eten, laxeermiddelen, braken, veel sporten zodat je op gewicht blijft? En ben je onzeker over je gewicht?

 

Als je deze dingen herkent zou je de eetstoornis boulimia nervosa kunnen hebben. Er zijn nog 2 eet stoornissen, anorexia nervosa en binge eating disorder. Maar weet niks van de laatste stoornissen.

 

Bij mij is laatst de diagnose boulimia nervosa gesteld, en ik heb mijn problemen erkent en informatie erover gekregen. Vandaar dat ik dit zo weet.

 

Ik hoop je hier een beetje mee geholpen te hebben. Misschien herken je jezelf niet in boulimia, of heb je toch een andere eetstoornis of ander eet gedrag. Ik raad je aan om naar je huisarts te gaan. Die kan jou verder helpen. 

 

Greetz Sylvia

 

Hallo Advicegirl :)

Het zou kunnen maar je kan het best als je het zeker wil weten naar je huisarts gaan want hij weet het best of het een eetstoornis is.

-Dr8gon99

Reageer