Vraag

Heb ik bloedarmoede


  • Anonymous
  • 0 reacties
Zoals de titel al zegt denk ik dat ik bloedarmoede heb maar hoe kan ik hier dan achter komen

16 reacties

Hey Prinses in nood

Je hebt het vermoeden dat je lijdt aan bloedarmoede. Waar heb je momenteel last van? Zijn de symptomen toegenomen?

De huisarts kan je met zekerheid vertellen of je bloedarmoede hebt. Ik vermoed dat deze een bloedonderzoek zal voorstellen. Zou je het zien zitten om een afspraak bij de huisarts te maken?

Groetjes
Kenshin
Ik baseer het op dat ik laatst was ik gevallen en ik had wat bloed verloren en zo en ik was heel duizelig en een keer had ik bloed geprikt voor 2 buisjes ben daarna flauwgevallen en vaker duizelig en zo
O ja bloedonderzoeken haat ik en ik heb geen zin om dan weer flauw te vallen en bij mij doet heel veel pijn ook altijd
Nouja, je kunt dit vermoeden slechts bevestigen met een onderzoek.
Sowieso is dat ook je beste optie, omdat het eventueel nog aan andere dingen kan liggen.
Jezelf een diagnose geven en vervolgens daarna handelen is niet het beste idee.
Bestaan er ook onderzoeken zonder dat ik moet bloedprikken want ik heb een verspringende ader in mijn arm waardoor ze vaker moeten prikken waardoor het ook een stuk pijnlijker is
Ze hebben je bloed nodig en ik denk niet dat ze je een wond gaan toebrengen, om zo je bloed te krijgen.
Je kunt je arts informeren over je situatie met je ader en vragen of er nog andere opties of mogelijkheden zijn.
Er zijn natuurlijk meer gereedschappen die hierbij gebruikt kunnen worden en er zijn meer plekken waar je bloed of kunt nemen.
Mae ik wil liever ook niet naar dokters omdat ik het gevoel heb dat ze me toch niet helpen
Wederom, een (huis)arts is de enige die je een of geen diagnose kan geven.
Hun baan is anderen helpen.
Zelf kun je natuurlijk allemaal gekkigheid uitvoeren, maar dat zal waarschijnlijk minder succesvol zijn.
Ja dat snap ik heel goed maar ik vind mijn eigen huisarts niet echt heel erg prettig ik vind hem een beetje eng uitzien
Toegang hebben tot een huisarts waar je je vertrouwd bij voelt, is van groot belang. Als je geen goed gevoel hebt bij je huidige huisarts, lijkt het me verstandig om op zoek te gaan naar een andere huisarts. Zou je dat willen proberen?

Gr. Kenshin
Je hebt niet meteen bloedarmoede als je licht in je hoofd bent tijdens het bloedprikken. Ik heb het ook vaak gehad als ik bloed zie. Het komt door de adrealine die dan vrij komt en dan kan je wat licht worden.

Bij mij is het meerdere keren bij de dokter/ziekenhuis gebeurd Ze leggen je dan op een bed met je hoofd naar beneden of ze doen je benen omhoog, zodat het bloed naar je hoofd gaat

(Kleine kans dat je bloedarmoede hebt dus.)

Groetjesss
Ik baseer het op dat ik laatst was ik gevallen en ik had wat bloed verloren en zo en ik was heel duizelig en een keer had ik bloed geprikt voor 2 buisjes ben daarna flauwgevallen en vaker duizelig en zo
IIk ben zelfs een keer bij de biologieles flauwgevallen, nou ja, bijna

En geloof me, 2 buisjes is niets. Elke keer dat ik moest waren het er minimaal 5. En zelfs dat is in 15sec gepiept. Het helpt ook als je een gesprek gaat voeren met de bloedprikker en gewoon niet kijken.
Je hebt niet meteen bloedarmoede als je licht in je hoofd bent tijdens het bloedprikken. dat weet ik maar omdat het bij mij altijd gebeurt
bij mij gebeurt dat elke keer als ik wat bloed verlies

Ik heb het ook vaak gehad als ik bloed zie. ik heb het niet gezien dus daarvan kan het niet zijn

Het komt door de adrealine die dan vrij komt ik was niet gespannen oomdat ik vaak moet bloedprikken dus ik heb dan vrijwel geen adreline meer daarvoor
en dan kan je wat licht worden.

Bij mij is het meerdere keren bij de dokter/ziekenhuis gebeurd Ze leggen je dan op een bed met je hoofd naar beneden of ze doen je benen omhoog, zodat het bloed naar je hoofd gaat
dat was bij mij ook zo

Ik baseer het op dat ik laatst was ik gevallen en ik had wat bloed verloren en zo en ik was heel duizelig en een keer had ik bloed geprikt voor 2 buisjes ben daarna flauwgevallen en vaker duizelig en zo
ook als ik een wondje heb en een sneetje waardoor ik wat bloed verlies
En geloof me, 2 buisjes is niets voor mij wel hoor

Elke keer dat ik moest waren het er minimaal 5. was bij mij ook eenkeer het geval
En zelfs dat is in 15sec gepiept. dat was niet bij mij het geval en bij moest een stuk of 3 keer worden geprikt omdat mijn ader steeds versprong

Het helpt ook als je een gesprek gaat voeren met de bloedprikker had ik gedaan en ze vonden dat ik me aanstelde en alles

en gewoon niet kijken. heb ik niet gedaan maar voelde het heel erg prikken en deed veel pijn















groeten prinses
Hey Prinses in nood

Hoe voel je je momenteel? Ben je inmiddels bij de huisarts geweest?

Gr. Kenshin

Hoe voel je je momenteel? Wel goed

Ben je inmiddels bij de huisarts geweest? Nee durf ik niet

Gr. Prinsesje
Heey,

Als je denkt dat je bloedarmoede hebt, dan kun je eigenlijk 1 simpele zelf test doen.
"trek het onderste ooglid omlaag en bekijk de binnenkant. Is de kleur bleek in plaats van rozerood en zijn er geen adertjes te zien, dan is de kans groot dat je bloedarmoede hebt."

"Laat het dan ook nog door een arts vaststellen. Een juiste behandeling is namelijk afhankelijk van de vorm, en daarmee de oorzaak, van bloedarmoede."

Dat heb ik even opgezocht. Ook staat er op de site dat ze het al heel simpel kunnen testen door 1 klein prikje in je vinger. Dus wat je misschien zelf dacht of wat hierboven werd gezegd van 5 flesjes vol of 2 of 1, dat is niet zo.

Als er nou uit je vingerprik blijkt dat er wel iets aan de hand is, dan wordt er wel bloed afgenomen via de arm.

Ik denk ook net als Anoniemboy dat je geen bloedarmoede hebt, maar dat je gewoon niet tegen bloed kan, of tegen een prik.

Je moet zelf de keuze maken wat je wil. Wil je antwoord en zekerheid hebben op je vraag:" heb ik bloedarmoede?". Ga dan naar de huisarts en check het. Wil je het niet, of weet jezelf al zeker dat het antwoord nee is, dan hoef je niet te gaan.

Over de huisarts, je kan via de servicebalie altijd vragen of er iemand even naar je wilt kijken. Als ze dan vragen naar je eigen huisarts dan kan je vertellen dat je graag iemand anders wilt, omdat je deze niet zo fijn vind.

See ya!
Spookyzx

Reageer