heb ik anorexia of niet?

  • 10 November 2019
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo

ik heb heel vaak dat ik vindt dat er wat vet weg moet want dan zie ik andere die veel dunner zijn en dat wil ik ook. En ik heb ook een keer geprobeert een week bijna niet te eten dan kocht ik stiekem in de ochtend smooties zodat ik wel iets binnen krijg maar niet veel. Na 3 dagen viel ik weer terug en wilden ik weer gaan eten en dit gaat iedere keer zo door en ik heb het tegen een vriendin gezegd maar dat kon ik maar beter niet doen want ze vraagt er nu heel de tijd naar en dat vind ik best vervelend en heb dat ook aangeven. Maar ik weet niet of ik nu anorexia heb of niet?

weet iemand hier antwoord op?

 


2 reacties

Heyy,

Ik denk dat je je BMI gewoon moet berekenen, maar betwijfel of je anorexia hebt. Veel mensen die anorexia hebben, hebben het niet echt door. Ik zou wel op je eetpatroon blijven letten. Ook denk ik dat je vriendin er alleen maar naar vraagt omdat ze zich zorgen maakt over jou.

Liefs,

Hannah

Het is niet echt aan ons om te bepalen of iemand anorexia heeft en zeker niet gebasseerd op een stukje tekst.
Als jij jou hier zorgen over maakt, dan lijkt het mij vestandig om dit met iemand zoals je huisarts of je mentor te bespreken.
Hoewel je BMI soms iets zegt, wat hannah suggereert om uit te rekenen, zegt het niet alles.
Het is immers een psychische aandoening, wat betekent dat je het fysiek niet per se hoeft te zien aan iemand.
 

Wederom lijkt dit mij het beste om met iemand zoals je huisarts te bespreken.

Reageer