Ik ben eigenlijk altijd al een beetje bezig geweest met het ‘willen afvallen’ Het klinkt misschien heel raar maar ik wil zelfs gewoon graag anorexia hebben.
Ik heb wel een gezond gewicht altijd gehad maar ik merk nu wel dat het echt aan de boven grens zit toen ik mijn bmi ging testen. (Nou ja ik mag volgens mij iets van 4 kilo meer wegen en dan zit ik op het maximum voor mijn lengte) (1,68 en 65kg).
Ik wil gewoon heel graag dunner zijn en ik raak echt door de kleinste dingen nog meer gestimuleerd om nu ECHT te gaan afvallen toen laatst bijvoorbeeld 1 iemand op een foto van mij zei “sorry maar ik had je wel wat dunner verwacht” dan blijft die reactie heel erg hangen in mijn hoofd en word ik nog meer onzeker en is dat zeg maar “de druppel” om nu echt te gaan afvallen want dat wilde ik al maar nu al helemaal.
En ik weet gewoon dat dat me niet lukt op een ‘normale’ manier en een gezonde manier. Ik wil het dus ook graag op de ‘anorexia manier’ doen omdat het anders gewoon niet lukt. Het is bij mij iedere dag: òf ik eet teveel en eet dan in de avond ook echt teveel chips en slechte dingen omdat ik dan denk, ja nu maakt het toch niet uit ik heb vandaag toch al veel gegeten. Òf ik probeer de hele dag zo weinig mogelijk te eten en te sporten enzo.
Het gaat echt de hele tijd heen en weer tussen die 2 dingen, maar meestal is t die eerste en eet ik dus “normaal” maar altijd wel weer iets teveel. nooit dat ik denk: vandaag heb ik normaal gegeten en niet teveel!
Ik denk aan de ene kant nee ik heb echt geen anorexia want bij mij mislukt het steeds en er komt toch steeds weer een dag tussen dat ik normaal eet of zelfs teveel, maar aan de andere kant heb ik het misschien ook weer wel, of in ieder geval een vorm van een eetstoornis, want ik ben dus wel echt elke dag met eten bezig en ik weet eigenlijk eerlijk gezegd niet meer wat normaal is…
Op dit moment ben ik alweer een paar dagen bezig met zo weinig mogelijk eten en dan als ik wakker word dan drink eigenlijk eerst heel veel water en daarna eet ik vaak 1 boterham of een tosti. Wel even iets dat ik een beetje gevuld ben en niet de dag start met honger. Dan probeer ik eigenlijk de hele middag niks of zo weinig mogelijk te eten tot het avondeten en dan krijg ik vaak rond 17:00 als we eigenlijk nog niet gaan eten echt heel veel honger en kan ik echt niet meer wachten tot het avond eten en dan eet ik wel gewoon normaal avond eten want dat is ook met m’n gezin enzo dus daar kan ik ook niet onderuit komen en sowieso ik heb dan gewoon echt honger ik moet wel echt avond eten anders lukt het helemaal niet.
Nou stel zo’n dag gaat goed en lukt dus, zonder dat ik na het avond eten me niet meer in kan houden en toch een soort “eetbui” krijg en allemaal dingen ga eten, want dat heb ik soms en ik compenseer daarna niet dus ik kots het niet uit ofzo en ga ook niet sporten dus zo’n dag is dan echt “verpest” zeg maar. Maar als dat dus niet gebeurd dan heb ik dus rond de 1.000 kcaL op een dag gegeten en daar ben ik dan wel een soort van trots op.
in dat gedeelte is anorexia wel heel erg te herkennen denk ik, maar omdat er bij mij ook “normale” dagen tussen zitten waarin ik niet weinig eet vraag ik me af wat voor probleem ik dan heb en of ik me zorgen moet maken! Ook denk ik aan de ene kant dat het geen anorexia kan zijn omdat vaak mensen met anorexia zelf niet door hebben dat ze het hebben en het er langzaam insluipt en zij vaak ook onderliggende problemen hebben en ik heb zelf helemaal geen problemen of dingen meegemaakt ofzo. Het is bij mij gewoon puur dat ik wil afvallen en dun wil zijn. ik ben er eigenlijk gewoon expres mee bezig om alles eigenlijk op de anorexia manier te doen… dus dan denk ik dan kan ik het toch niet hebben dat zou raar zijn. Maar toch... Weet iemand hier misschien meer over of herkent iemand zich hierin?