Vraag

Hartoperatie

  • 28 May 2020
  • 1 reactie
  • 78 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Weet de weg
  • 25 reacties

Yo, iedereen

Ik heb dus deze zomer een hartoperatie. Daarmee bedoel ik een OPEN hart operatie.

De laatste keer dat ik dit had was ik 2 ofz. Kan iemand de hiermee ervaring heeft vertellen wat er allemaal gaat gebeure want ik ben zegmaar best wel zenuwwachtig!


1 reactie

Hoi

 

Wat jouw ingreep precies inhoudt weet ik niet, maar in grote lijnen komt het erop neer dat er zo goed als mogelijk voor je gezorgd zal worden. Bij aankomst in het ziekenhuis word je klaargemaakt voor de ingreep, je krijgt verdoving toegediend, en na een tijd word je weer wakker en is de operatie achter de rug. Voor een openhartoperatie vermoed ik dat je nog een paar dagen in het ziekenhuis zal moeten blijven voor observatie, en daarna mag je weer naar huis. 

 

Bespreek je twijfels gerust met je behandelende arts. Die zal op je vragen kunnen antwoorden. Verder hoef jij je geen zorgen te maken om de operatie zelf; da’s de taak van de chirurg. Tijdens de operatie bevind jij je in een diepe slaap.

 

Zelf heb ik enkel ervaring met kleine ingrepen. Wat ik me daarvan herinner, is vrijwel niets bijzonders. Na het ontwaken voel je je vaak wat suf van de verdoving, maar dat gaat snel over. Hoewel het slechts kleine operaties waren die ik heb ondergaan, heb ik er geen al te nare herinneringen aan over gehouden. 

 

Gr. Kenshin

Reageer