Vraag

Grote zweetvlekken onder oksel

  • 1 March 2019
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik ben Tom. Ik ben 15 jaar en ik heb een probleem. Ik douche elke ochtend. Maar na een paar uur op school heb ik gelijk al weer enorme zweetvlekken onder mijn oksels. Verder heeft niemand uit mijn klas dit.
Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen of wat ik moet doen?

3 reacties

Jij bent heus niet de enige hoor hebben ik en mijn broer ook vraag eens of je vader of moeder dat vroeger ook hadden bij mij komt het dus doordat mijn vader dat ook heeft heb ik dat ook
Hoi

Het is mogelijk dat jij meer transpireert dan je klasgenoten. De een heeft dit meer dan de ander. Een extra shirt en wat vochtige doekjes in je tas of op school bewaren kan helpen. Je snel even opfrissen en omkleden voelt vast fijn.

Goed ademende kleding, bijvoorbeeld uit katoen, en een goede anti-perspirant kunnen helpen. Misschien is het even zoeken naar de juiste antri-perspirant. Bij de apotheek kunnen ze je hier vast verder mee helpen. Vaak zijn de producten daar gezonder en effectiever dan de standaardproducten uit een standaardwinkel.

Bepaalde voeding kan ervoor zorgen dat je heviger transpireert. Uien, knoflook en sterke kruiden zoals chili en curry kunnen het transpireren erger maken.

Groetjes
Kenshin
Ik weet niet of het werkt, maar ik heb ooit gehoord dat je een compressie shirt moet aantrekken en daarover een luchtiger kleding stuk. Als je dan zweet blijft het (volgens mij) in het compressie shirt zitten en niet in de buitenste kleding laag. Die shirts heb je in allerlei kleuren, dus als je een huidskleurig shirt aan hebt valt het nauwelijks op.

Reageer