Vraag

groeien

  • 24 August 2019
  • 5 reacties
  • 108 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi, ik ben 15 jaar en ben 1.59 cm lang. ik ben altijd overal de kleinste maar heb geen idee waarom. m'n ouders zijn redelijk lang dus dat kan geen reden zijn? iemand wel een reden of uitleg?

5 reacties

Waarschijnlijk heb je je groeispurt nog niet gehad. Die heeft iedereen op z'n eigen tijd. Is je pubherteit al wel gestart?
Wel is 15 best wel laat. Wat vinden je ouders?jonah
Hoi

Zoals Jonahhf zei, zou het kunnen dat jouw groeispurt er nog aankomt. Een jongenslichaam kan zich tot op je eenentwintigste ontwikkelen, wat je nog ruim de tijd biedt. Ik kan me voorstellen dat het vervelend moet zijn om je leeftijdsgenoten je voorbij te zien groeien, maar de kans is groot dat jij ze binnenkort inhaalt.

Groetjes
Kenshin
bedankt voor de reacties, ik denk dat ik gewoon geduld moet hebben ...
Hey,

Het feit dat je ouders lang zijn, is geen garantie dat jij ook lang wordt. Het is iets wat je vaker ziet, zij lang jij lang, maar niet altijd.

Wat hierboven is genoemd is ook zeker waar. Jouw groeispurt kan nog komen. De groeispurt komt bij jongens sowieso vaak wat later.

Ik zou me proberen niet zo'n zorgen te maken. Als je het graag wil weten, kun je eens aan de schoolarts vragen, tijdens zo'n gesprekje die je eens in de zoveel jaar krijgt, hoe dat bij jou zit. Zij hebben vaak zo'n schema.

Gr. Pin
Hi roootjeniempje,

Ik begrijp dat het echt heel vervelend is! Ik ben zelf 13, bijna 14 en ik ben amper 1.45 meter lang. Ik heb best kleine ouders, maar niet zo klein. Ik ben ook altijd de kleinste van mijn vrienden en vriendinnen, maar dat heb ik nooit heel erg gevonden. Hier zijn wat dingen die ik gebruik om langer te lijken:
  1. hakken, niet heel orgineel, maarja
  2. horizontale strepen op shirts en broeken
  3. hoge taille broeken
gr. FluffyCat77

Reageer