Skip to main content

Gewoon nooit in slaap kunnen vallen!!

• February 2, 2026
  • 3 reacties
  • 30 Bekeken

Eter
Forum|alt.badge.img+2

Ik kan gewoon nooit slapen. 

Het maakt oprecht niet uit wat ik doe! Ik heb een vast slaapritme, stop optijd met scherm. (behalve vandaag dan, ik typ dit namelijk nog), ik eet niet voor ik ga slapen en ik lees minstens 5-10 pagina's in een boek(ligt eraan welk boek)

Ik snap het echt niet! Ik kan de hele dag buiten zijn geweest, super moe! Ga ik in bed liggen verwacht snel te slapen. Doe ik er lekker 2 uur over! 

Ik slaap de laatste tijd alleen maar slecht. En ik kan echt niet zo langer door. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik heb al aan mijn moeder voorgesteld om naar de huisarts te gaan, maar we moeten het altijd nog ff proberen! 

Ik kan echt niet langer door, pls help.

3 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@Eter ,

Wat lastig zeg.  Wat mij meestal helpt is rustgevende thee te drinken ruim van tevoren bijvoorbeeld kamille.  Ik heb het zelf eigenlijk nog nooit geprobeerd, maar een vriendin telt soms terug als zei niet kan slapen dus dat je van 100 naar 1 gaat 🙃 en andere misschien beter om toch naar de huisarts te gaan? Misschien kan die wat tips geven of iets wat je kunt proberen medicatie natuurlijk wel in overleg doen met een arts! Als er weer wordt gezegd om het nog even te proberen kun je aangeven dat je het zo echt niet meer langer kunt. Je hebt natuurlijk wel slaap nodig.  Hopelijk heb je hier iets aan 🙂

Liefs 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 5, 2026

Lastig idd😓 je kan ook tellen zoals ​@Boterbloempjee heeft gezegd, ik doe van nul naar 1... 2...3 en ik tel eig mn ademhaling want dat is heel regelmatig en soms rustgevend. Ook kun je meditatie doen. Klinkt mss dom maar kan écht helpen vlgm❤️

Liefs Yusa 😘

• February 5, 2026

Hey ​@Eter ik heb prc hetzelfde en slaap vaak pas om 03:00 uur en moet dan om 6:30 weer opstaan en ja k heb dus niet echt tips maar ik hoop dat je snel iets vind wat jou helpt! ❤️