Vraag

Gewoon even uit nieuwsgierigheid...

  • 11 March 2020
  • 3 reacties
  • 142 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Na even zoeken op het internet heb ik hier nog steeds geen antwoord op gevonden.

Mijn vraag gaat als volgt: Kun je als transgender (meisje die jongen wilt worden) kiezen hoe groot je penis is en hoe hij eruit ziet?

Het is niet dat ik dit persé hoef te weten, maar eerder uit nieuwsgierigheid.

Als er mensen zijn die een antwoord hebben op deze vraag, hoor ik het graag :)


3 reacties

Hey randomDude,

Nou in principe kan het maar het is absoluut niet gegarandeerd. Wat er eigenlijk gebeurd is dat je een implantaat in je binnenarm en been krijg, dit is een soort ballon onder je huid. Daar groeit dan huid overheen, die delen huid worden gebruikt voor je operatie. Kijk de huid van je been gaat naar je arm, en de huid van je arm gaat naar je nieuwe geslachtsdeel. Je kan dus in principe de dokter een zo groot mogelijke of juist kleinere te laten maken van de huid van je arm. Maar t hangt allemaal ook af van delen die je overhelt van je vagina. Kortom in principe kan de grootte grosso modo bepaald worden maar is er echt een rijstkorrel aan zekerheid.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen met je vraag.

Gr, W.Wisdom

Hoi

 

Op deze webpagina worden de verschillende opties voor transmannen correct uitgelegd. Samengevat komen deze neer op:

  • Metoidioplasty: de clitoris en schaamlippen worden door een chirurg tot een penis gemaakt
  • Phalloplasty: weefsel vanop een andere plek van het lichaam wordt gebruikt voor het creëren van een penis 

Vermoedelijk kan je je voorkeuren bespreken met je behandelende arts. Bij een phalloplasty lijk je echter meer “keuzevrijheid” te hebben dan bij een metoidioplasty. 

 

Gr. Kenshin

Hey!

Bedankt voor de antwoorden!
Weer een beetje slimmer geworden :)

Reageer