Vraag

Gewicht

  • 9 September 2018
  • 3 reacties
  • 107 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben een meisje van 12 jaar en ik heb veel vrienden. Mn vrienden zijn allemaal dun en ik voel me dan dik want mijn lengte is 1,69 en mijn gewicht is 63 ik heb duidelijk overgewicht en ik heb thuis veel ruzie gehad met mn stiefvader over mn gewicht. Ik voel me heel onzeker. Ik heb vaak met mijn moeder geprobeert aftevallen en toen woog ik 56 kilo, maar het lukte me niet. Ik ben uiteindelijk steets meer omhoog gegaan en weeg
nu dus 63 kilo. Hierdoor ben ik me heel onzeker gaan voelen omdat ik mijn broeken ook steets niet meer pasde. Ik wil heel graag afvallen en dunnere benen krijgen. Hopelijk kunnen juillie me helpen. Anoniem2812 x

3 reacties

Hoi !

Ik snap dat het niet fijn is dat afvallen niet lukt voor je . Misschien kan je eens proberen naar een professionele diëtist te gaan ? Die kan je dan helpen op een gezonde manier af te vallen en kan je tips geven .
Weet dat je lichaam nog aan het veranderen is en je waarschijnlijk nog wel zal groeien wat dus ook zorgt voor een lager BMI .

Afvallen op zich is één ding , maar je goed voelen in je vel is nog iets anders . Iets dat nog veel belangrijker is dan dat eerste .
Dat je (stief)ouders willen dat je een gezond lichaam hebt is oké en begrijpelijk . Dat je vaak discussies erover hebt is minder oké , want dit is zeker één van de redenen dat je je zo onzeker over je lichaam voelt . Je stiefvader zou je moeten motiveren in plaats van afbreken .

Zorg dat je van je lichaam blijft houden en nooit te ver gaat met proberen afvallen, je bent hoe dan ook mooi , en dat je weet dat hoe je innerlijk bent veel belangrijker is dan je uiterlijk .

Succes !
Groetjes , Lot

P.s. ik weet dat je het informatief bedoelt , maar het is niet echt de bedoeling dat je hier je gewicht enzo post denk ik .
Heeejj ik ben 13 ik ben 1.80 en weeg 80 kg

Reageer