Vraag

Gespierder worden

  • 18 January 2018
  • 3 reacties
  • 304 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo
Ik ben 13 jaar 0ud over een paar weken
14 maar ik ben hier gekomen omdat ik gespierder wil worden want bij het omkleden bij de gym is iedereen geapierd behalve ik en ik wordt er heel onzeker van heeft iemand er soms tips voor en ik heb al een abbonement op de sportschool
Alvast bedankt

Gr. K

3 reacties

Hoi!

Je wilt graag gespierder worden. Dat is prima, zolang je het maar voor jezelf doet. Als jij ervan overtuigd bent dat je je beter in je vel gaat voelen als je gespierder bent, omdat je dat zelf mooi vindt, is dat ok, maar ga niet overvloedig trainen voor iemand anders, namelijk die jongens in de kleedkamer.

Als je gespierd wilt worden, kun je misschien eens aan die jongens vragen wat zij als sport doen. Misschien hebben ze wel tips voor je.
In de sportschool heb je meestal van die trainers rondlopen. Vraag maar of ze je wat tips kunnen geven, daar zijn ze voor.

Sporten is goed, maar overdrijf niet. Je moet je lichaam voldoende laten rusten als je een goed resultaat wilt. Misschien zijn groepslessen wel iets voor jou? Die zijn volgens mij niet zo duur als een privé-trainer én je wordt gemotiveerd door de groep.

Succes!

Groetjes
x
voeding is ook heel belangrijk. drink 2 liter water per dag , eet veel proteïnen , eiwitten en koolhydraten . op internet zie je veel voorbbeelden eetschemas. eet zo min mogelijk mac , gebakken , koeken, friet , gezoete dranken , snoep .
je zegt dat je een abbonement hebt dat is heel goed .
probeereerst 3-4 per week komen en dan opbouwen naar 4-6. hou altijd een rustdag voor je spieren! anders zullen je spieren overbelast worden en zullen ze niet opbouwen maar juist zwakker worden.
als je met gewichten wilt werken , doe eerst lichtere gewichten van 1 of 2 kilo bijv . met 5 x 12 ofz. later kun je het opbouwen van 5 kilo 3 x 10 en zo verder.
handig is als je kijkt wat voor soort aparaten daar zijn en voor welke spiergroepen ze zijn . gebruik meerdere aparaten ongeacht hoe moeilijk het is .
ga hardlopen , en ik heb laatst ook gelezen dat 10 minuten eke dag springtouwen hartstikke goed is . een man deed niks anders met beweging alleen de springtouwen en had na 4 weken al een zichtbare sixpack . van 23 % lichaamsvetpercentage naar 9 % gegaan .
het is toch wel handig als je iemand vraagt die ervaring mee heeft , of het nou een prive trainer is of een oude vried die al traint.
handig is als je iemand gaat zoeken die net zoals jou graag wil trainen en vraag ze dan un je informtie gaan zoeken en rondvragen en met hem trainen . zoals hierboven zegt word je meer gemotiveerd.
Reputatie 4
Badge +4

Ik vind het wel leuk om het verschil te zien in de gespierdheid van leeftijdsgenoten. Ik hoor dat bij jou in de klas iedereen gespierd is. Bij ons in de klas zitten eigenlijk een heleboel mensen die een wat groter vetpercentage hebben, maar ook een paar die redelijk dun zijn. Er zit een jonge bij ons in de klas die heel erg gespierd is, hier heb ik ook de Topic over geschreven, maar daar kan je niemand mee vergelijken. Ik zou het leuk vinden als je die ook leest en ff op reageert. 

Zelf heb ik ook wel een beetje een buikje, maar heb redelijk gespierde armen… Voor de rest ben ik (naast die ene gast) denk ik wel de meest gespierde van de klas…

 

Reageer