Vraag

Gehoorbeschadiging?

  • 21 February 2019
  • 7 reacties
  • 118 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, fijn dat je op mijn topic hebt geklikt.. ;)

Ik ben 16 jaar en werk fulltime bij 2 verschillende boerderijen. Hierdoor heb ik te maken met best harde geluiden, ik heb de laatste tijd wat vaker een piep in mijn oor, soms is het mijn rechter oor, soms de linker. Na ik gok een minuutje is het ook opeens weer verdwenen. Kan dit kwaad en moet ik eventueel er naar laten kijken? Ik heb als ik ik bed lig op mijn zij en met mijn oor op het kussen, voel ik mijn hartslag door mijn oor, ik weet niet hoe ik het beter kan verwoorden.. 😂 ik hoor de hartslag door mijn oor heen als het ware, heeft dit een verband met het eerste wat ik zei of staat dit er los van en hoe komt het dat ik dit hoor?

MVG 🙂

7 reacties

Als het erger wordt of nog steeds rare dingen gebeuren zou ik het even laten checken! als je soms een piep hoort betekent het dat er teveel harde geluiden zijn en zou ik even ergens rustig gaan.

Groetjes! xx
Dank voor je reactie! Ik hoor mijn hartslag niet alleen als ik in bed lig wat ik in mijn verhaal schreef, maar ook als ik wat langer mijn oordopjes in heb
Ik heb zelf ook veel ervaring met harde geluiden en je moet daar wel voor uitkijken. Even een piep is niet erg, maar het kan zelfs permanent worden en dan ben je te laat.

Ik ben zanger in een bandje en bij optredens staan de luidsprekers altijd heel hard. Ik heb tegenwoordig oordopjes in op het podium. Omdat de luidsprekers toch zo hard staan kan ik de rest van de band en mezelf toch nog steeds door de luidsprekers horen.
En mijn vriendje zit op pistoolschieten. Als ik met hem meega heeft iedereen daar altijd oorbeschermers tegen de hele harde knallen.

Kan je dat niet doen als je aan t werk ben: oordopjes in? Nogmaals, als je t niet doet kan t te laat zijn en heel veel mensen gebruiken ze al dus is dat heel gewoon 😉
Je hartslag horen terwijl je oordopjes in hebt komt waarschijnlijk door het bloed dat door je oren stroomt, bij elke hartslag komt er meer bloed door de bloedvaten en die zetten dan een beetje uit waardoor ze in je oordropje (of kussen) drukken dit kan je horen en vergelijken met je hartslag.
Dank voor je reactie Sha, ik ga kijken naar die oordoppen 😉
Dus dat is niet erg dat ik dan mn hartslag hoor Alfred?
Nee hoor, ik heb het ook weleens en durf te wedden dat veel meer mensen het onbewust ook horen.

Reageer