Vraag

Geen tampon mogen gebruiken

  • 9 February 2020
  • 3 reacties
  • 244 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik ben een meisje van 14 jaar en ben al 2 jaar ongesteld. Mijn moeder gebruikt alleen maandverband, en moet ik dat dus ook gebruiken. Ik durf niet aan mijn moeder te vragen of ik tampons mag gebruiken. Ik heb namelijk niet echt een goede band met haar. Ik heb een keer een doosje tampons gekocht, maar ik kan die niet thuis verstoppen want mijn ouders, broertje en zusjes kunnen daar achter komen en dan heb ik een probleem. Als ik dus tampons gebruik en die wil verwisselen moet ik dat in een plastic zakje doen, wc papier er om heen en de volgende dag in de prullenbak op school weggooien. Heel vermoeiend. Maar dat is nog niet mijn grootste probleem. Mijn grootste probleem gaat over de zomervakantie. Nog een paar maanden en het is alweer zomervakantie. Iedereen kijkt er naar uit maar ik niet! Als we moeten zwemmen moet ik wel tampons gebruiken. Anders komt mijn gezien erachter dat ik ongesteld ben. Dus ik moet tampons meenemen op vakantie. Maar op het vliegveld moet je je bagage laten controleren en krijg je op zo een computer te zien wat er in de koffer zit. Ik ben bang dat mijn gezin ziet dat er tampons in de koffer zitten! Ik weet echt niet meer wat ik moet doen! Ik durf het moet moeder niet te vragen. En ik huil elke dag om dit probleem en wil echt dood hierom. Ik hou het echt niet meer vol en ik heb niet lang meer de tijd. Help me alsjeblieft! Ik hoop zo dat iemand dit lange bericht helemaal heeft gelezen! HELP!!!!


3 reacties

Heyy

Waarom zeg je niet gewoon tegen je moeder dat je ongesteld bent, dit is toch keinormaal! Zeker aangezien je al 14 bent, ookal heb je een niet zo’n goede band met je moeder , ik zou het haar gewoon vertellen, dat is het gemakkelijkste. Het is niets om je over te schamen ofzo het is heel normaal. Het best dat je kunt doen is het gewoon zeggen aan je moeder denk ik, je moeder heeft dit ook meegemaakt hoor. Ze zal er wel niet slecht op reageren. Hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes

Kaas123

Hoi

 

Als je dit graag geheimhoudt voor je gezin, zou ik je aanraden om een menstruatiecup te gebruiken. Die is herbruikbaar. Wel zal je deze grondig moeten wassen en nu en dan koken in kokend water. Een alternatief is het gebruiken van tampons, die je weggooit door ze in een hoop wc-papier te wikkelen. Naar mijn vermoeden zal je moeder niet de moeite doen om de prullenbak te doorzoeken. 

 

In het vliegveld zou een medewerker de inhoud van je koffer inderdaad kunnen zien, maar of daar tampons inzitten of niet, laat hen koud. Er wordt namelijk hoofdzakelijk gezocht naar wapens en dergelijke. Aangezien een tampon verre van op een wapen lijkt, zullen ze vast snel klaar zijn met jouw koffer. Daarbij is het hoofdzakelijk het personeel dat op het scherm de inhoud van je koffer te zien krijgt; niet je medereizigers. 

 

Zoals Kaas123 zei, kan je jezelf een hoop stress besparen door eenvoudigweg te bekennen dat je tampons gebruikt. Eventueel kan dat indirect via een berichtje. Je zou bijvoorbeeld iets kunnen sturen als: ‘Hey mam. Kan je van de winkel tampons meebrengen? Bedankt.’ Heeft je moeder in het verleden daarnaast weleens uitgesproken dat ze tegen tampons is? 

 

Gr. Kenshin 

Hi,

als je echt heel graag tampons wilt gebruiken kan je dat het best tegen je moeder zeggen, als dat niet mogelijk is kan je t natuurlijk ook anders vertellen.

Je kan een briefje achterlaten (zoals kenshin al zei) met het hele verhaal erop, over dat het je zoveel stres bezorgd enzo, dan snapt ze wat er aan de hand is en kunnen jullie er over praten.

Eventueel kan je aan je vader vragen of hij het met je moeder wil bespreken.

Misschien is het ook een optie om met je moeder af te spreken dat je alleen tijdens het sporten tampons gebruikt, desnoods alleen met zwemmen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, mijn moeder vind het ook niet goed dat ik tampons gebruik omdat ze bang dat ik er onverstandig mee omga en ik dan weer allemaal problemen veroorzaak. Gelukkig heb ik een prima band met mijn vader dus denk ik dat ik het aan hem ga vragen maar k vind het maar k vind het echt heel spannend om te zeggen

Heel veel succes in de vakantie alvast, hopelijk kan je je moeder overhalen!

Xx Anoniempje3

Reageer