Vraag

Geen okselhaar 14 jaar oud

  • 15 January 2019
  • 5 reacties
  • 4947 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo ik ben 14 en heb nog geen okselhaar de meesten vrienden van mij hebben dat wel en ik schaam me daar best wel voor help

5 reacties

Hoi, je moet je er niet voor schamen. Bij de een komen de secundaire geslachtskenmerken later dan bij de ander. Als je niet wil dat het opvalt kun je gewoon je armen omlaag houden of zorgen dat je mouwen over de oksels heen zitten. Maak je er niet te druk om. Het komt echt wel!
Hoi,

Het is echt niet erg dat je nog geen okselhaar hebt! Dit komt vanzelf, maak je daar maar geen zorgen om. Iedereen heeft een andere ontwikkeling. Je vrienden zijn misschien weer later met het ontwikkelen van andere onderdelen van hun lichaam. Iedereen is anders 🙂

Doen je vrienden er stom over, dat je het zo belangrijk vindt? Of heeft het een andere reden?

Gr. Pin
Hi @Anoniem961,

toen ik 14 was had ik ook geen okselhaar en nu (ben 16) een klein beetje en als het echt veel wordt dan denk ik dat ik het weghaal ofzo of iig korter scheer.

Ik hou sws niet van overal haar, dus ik vind het wel prima dat ik weinig heb. Btw ik heb ook nog geen snorharen (of zeg je dat alleen bij een kat 😺 haha) en dat vind ik ook wel goed. Hoef ik me iig nog niet te scheren. Dat scheelt een hoop gedoe.

Ik heb wel schaamhaar maar dat haal ik weg, dus afgezien van mijn hoofdhaar ben ik wel zo ongeveer kaal, behalve van die hele kleine haartjes dan.

Maar ik denk dat jij nog wel okselhaar krijgt, misschien ben je gwn iets later.

Ik heb nog ff voor je opgezocht hoe het nu echt zit.

- begin quote

Wanneer groeit okselhaar?

Okselhaar krijg je één of twee jaar later dan schaamhaar. Samen met het okselhaar begint het zweet vanaf de puberteit sterker te ruiken. En door het okselhaar wordt die geur ook meer vastgehouden. Vaak wassen en een deodorant gebruiken kan helpen als de geur onaangenaam wordt.
- einde quote

Bron: https://www.seksualiteit.be/voorlichting/puberteit-en-lichaam/lichaamshaar

Ik weet niet of je al schaamhaar hebt en sinds wanneer?

Groetjes 😉,
M&M's
Hey geloof me als ik de tijd kon terugdraaien had ik dat al lang gedaan wand steeds je zorgen hoeven te maken of het nou geschoren is of niet dat wil je echt niet. Ik keek er juist erg tegen op om haar te krijgen. Ik ben een meisje , bij jongens is het misschien cool ofzo maar dat weet ik niet.
Badge

Je hoeft je er juist niet voor te schamen bij sommige mensen komt het iets later als hun 15 of 16 zijn

Reageer