Skip to main content
Vraag

Flauwvallen... (is dit normaal)? Heb geen idee meer!

  • 11 June 2024
  • 48 reacties
  • 631 Bekeken

Heyy,


Ik heb al paar maanden dat ik flauw val, dat blijkt uiteindelijk door stress te komen...
Nu heb ik sinds paar weken het "anders " qua flauwvallen. Meestal krijg  ik uit het niets eerst hoofdpijn, maar uiteindelijk begin ik uit het niets  moeilijker te ademen of zelfs te hyperventileren...(?) Ook ben ik bij de huisarts geweest, maar die zegt alleen dat ik paracetamol moet nemen op zulke momenten ( terwijl ik de laatste tijd wel een heel doosje leeg kan eten🙁) want de pijn en alles blijft gewoon.... en heb ook een MRI scan gehad, maar kwam ook niks uit. Wel is het zo als ik uiteindelijk flauw val dat ik een uur niet aanspreekbaar ben en niks mee krijg van alles wat er om me heen gebeurt. En is het vaker op een dag of in de week. Terwijl het in het begin maar heel kort was en ik het  gewoon  voelde het aankomen. Weet nu niet meer wat ik kan doen...

Zijn er meer die dit ook zo hebben, of weten wat je op z'on moment kunt doen om het misschien te kunnen voorkomen??

Groetjes, alvast bedankt!

48 reacties

Hai 

Wat naar voor je. Ik heb niet veel tips maar wat je zou kunnen proberen is slaappillen. Let op! Neem er maar 1 en overleg met je ouders,deze pillen kan je kopen bij de ah ik vind smelt tabletjes erg fijn en het heet melatonine  (het medicijn)  en helpt je met in slaap komen  ik hoop dat je hier iets mee kan

Groetjes Sterre 

 

NB Neem nooit medicatie, ook geen supplementen zoals melatonine, zonder overleg met de huisarts.

Mariska (De Kindertelefoon)

Reputatie 7
Badge +5

Heyy,

Nou...🙁 zou dus vandaag te horen krijgen voor hoe en wat allemaal, maar omdat ik uit het niets  zaterdag later op de avond een shock kreeg door uitdroging en bloedverlies. Dus moest wel eerder naar het ziekenhuis, waar ik bloed, infuus en sondevoeding kreeg:( ...(inmiddels net weer thuis)

Gister had ik vooral pijn en kon eigenlijk  alleen maar slapen...

En nu verder moet ik 3 keer in de week naar een diëtist en cardioloog...
Heb nu wel wat informatie, maar alsnog is het vaag ook meerdere keren aangegeven, maar dan wordt er vrij snel gezegd  dat ze  niet te veel druk op mij te leggen op het moment...(vind dat nergens op slaan)
Ze vinden het zelf ook lastig ,omdat ik ook iedere keer buikpijn heb en flauwval

Tot nu toe heb ik een schema van wat ik eigenlijk móet eten, als dat er ook  weer uit komt dan vaker drinkvoeding en elke dag proberen om te bewegen met name veel lopen. Nu wordt er aan de eind van de week gekeken hoe dat is gegaan en als het niet goed ging dan kijken hoe het anders moet..

Verder weet ik op het moment niet wat ik er nog van moet vinden eerlijk gezegd.. voelt alsof ik in een oneindige nachtmerrie zit en niet uit kom...😖

En @Jesse08 , een ander ziekenhuis is 1.5 uur rijden, niet haalbaar... en wil/ kan mijn moeder ook niet.

Reputatie 7
Badge +5

Weet niet waarom het er niet bij staat, maar toen ik weer vroeg over een second opinion werd er ook gezegd dat dat niet mogelijk is om dat steeds opnieuw aan te vragen....😐( vind dat best vreemd)

Hoi,

Wat rot weer! Hoop dat dit nu wel gaat helpen, en anders moet je misschien toch maar overleggen of je gewoon wat langer in het ziekenhuis aan de sondevoeding kan blijven... Niet leuk maar ze sturen je nu wel erg snel weer naar huis, dan gaat het maar voor even weer beter, je kunt tekorten nooit zo snel weer opbouwen…

Misschien kun je ook meerdere soorten drinkvoeding proberen? Ik heb 3 verschillende gehad en 1 was wat dunner, ik heb ook heel vaak overgeven, en bij die was dat wel minder. En misschien kan je nog overleggen hoe je het het beste kan verdelen over de dag? Want zelfs nu nog als ik te snel dingen achter elkaar neem (bv sap en daarna drinkvoeding) moet ik ook overgeven... Net weer gehad...

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08 ,

Ja...langer in het ziekenhuis blijven zit er hoe het nu lijkt en gaat volgende week aan te komen... 

Heb wel meerdere soorten drinkvoeding gekregen, maar op het moment kan ik niks binnen houden ( ookal is het dun ). Na paar slokken krijg ik buikpijn en begin helemaal raar te worden :(

 

@Sterre20, slaappillen werken bij mij maar tijdelijk, waardoor er uiteindelijk steeds meer bij komt en het meer een verslaving begint te worden....

@Tinkerbell , Dat is fijn! Klinkt heel dubbel, maar het is gewoon nodig, dus fijn dat dat nu wel gewoon kan. Heel veel sterkte, ik hoop dat je je snel fysiek wat beter gaat voelen! Dan gaat het mentaal hopelijk ook al een stukje beter :)

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi lieve @Tinkerbell  ik heb niet veel toe te voegen aan alle tips en lieve adviezen die je al kreeg. Ik wil je alleen toe wensen dat de weg weer omhoog mag gaan, dat je je beter mag gaan voelen. Dat ik je dat ontzettend hard gun! Dat ik aan je zal denken in mijn 'stille gedachtes ' die ik doe en dat ik hoop dat je toch kracht blijft vinden en er kleur en liefde voor je is!  Ik zeg het misschien een beetje plechtig ☺️ maar ik gun het je zo 😘

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 6
Badge +2

Ik hoop echt dat het helpt als je dan een tijdje in het ziekenhuis blijft. Het lijkt mij echt een heel vervelende situatie, dus ik hoop echt dat het snel beter gaat!

Reputatie 7
Badge +12

Hey lieve @Tinkerbell,

Hoe gaat het nu met je? Je bent al een paar dagen niet meer online geweest is me opgevallen.. Ik hoop echt dat alles goed met je gaat!😘

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +14

Hey, ja inderdaad !  @ItsJustMe  goed dat je het vraagt!  Hoe gaat het met jou lieve @Tinkerbell  ? 😘

Liefs Tover xxx

Ja, idd! Ik hoop dat het goed gaat😘

Hoi lieve @Tinkerbell ,

Het viel me op dat je de laatste paar dagen weer regelmatig online bent, hoe gaat het met je? Als je het niet wil vertellen of even geen energie/zin hebt is dat helemaal oké hoor!!!

Reputatie 5
Badge +3

Heyy!

ik heb dit ook. Kan inderdaad aan stress liggen, maar kan ook aan  te weinig water drinken liggen of dat je je te veel inspant. Veel 🍀!

Heyy!

ik heb dit ook. Kan inderdaad aan stress liggen, maar kan ook aan  te weinig water drinken liggen of dat je je te veel inspant. Veel 🍀!

Heyy, 

Sorry dat ik off topic ga, maar in een ander topic schreef je dat je slank was, misschien ben je té slank en dat het daardoor komt? Dat heb ik zelf gehad. Je kan iig naar de huisarts gaan!

Reputatie 7
Badge +5

Heyy lieve iedereen, 

Volgens mij is mijn leven gewoon één grote  joke..😐

Het was dus de bedoeling om deze week opgenomen te worden voor sondevoeding, maar zover kwam het niet. Vorige week woensdag ( kan me er niet veel meer van herinneren) maar ik was continu duizelig en kortademig/ enorm benauwd  dit alles ging samen met enorme pijn wat niet te beschrijven is, waardoor ik flauw viel en uiteindelijk wakker werd in het ziekenhuis. De hele dag bleef het zo doorgaan en samen met alle andere klachten en dat ik bijna erin stikte van de benauwdheid... ( ook dingen  van eerder) daarna was het wel duidelijk en had ik de volgende dag een openhart operatie..., klinkt misschien gelijk  ernstig, maar het valt wel mee hoor ... :). Het is trouwens niet zo dat er dringend spoed bij was, maar aangezien alles wat er speelt en gezien de klachten was het beter dat het wel zo snel mogelijk zou gebeuren ook om erger te voorkomen voor nu en later. Het is ook niet zo dat alle klachten hierdoor weg zouden gaan, maar wel de langdurige dingen...Toen ik uiteindelijk wakker werd was ik enorm suf en blijkbaar tijdens de operatie was er veel bloed verlies en had ik nieuw bloed nodig, maar ik was zo boos en er zo klaar mee dat ik gewoon weg wilde dat ik dus bewust alles had  losgetrokken en het erger had gemaakt  ....🙈. Natuurlijk kon ik niet eten en kreeg ik een week lang sondevoeding en vocht infuus. De dag erna was echt verschrikkelijk ik kon letterlijk niks en had niet normaal veel pijn zelfs medicatie kon niks verlichten, daarbij kwam nog dat je maar in één houding mag liggen anders komt er teveel druk op de wond en kan die ook weer opnieuw open gaan ( gelukkig niet gebeurt).
De rest van de dagen zou ik fysio krijgen om stukjes te lopen, maar was nog altijd zo suf dat ik al snel door mijn knieën ging en vooral  voelde ik me mentaal echt slecht en had daardoor vaak flashbacks/ zie dingen en raakte soms totaal in paniek en was wéér  erg wanhopig dat ik 'iets' had gedaan..., en uiteindelijk onrustbanden om kreeg.... en ik me alleen nog slechter begon te voelen.. :(. Kon wel een psycholoog of iets krijgen, maar dat was wel het laatste waar ik behoefte aan heb. Wilde het liefst gewoon slapen, zodat ik niks mee zou maken. Nou slaap ik sowieso al slecht en laat, maar veel dingen  houden  me s'nachts vaker  bezig en maken mij helemaal gek.... verder kreeg ik toch uiteindelijk wel  fysio voor ademhalingsoefeningen en om weer te kunnen lopen en om recht op te kunnen  blijven staan, en na 2 dagen mocht gelukkig ook de katheter eruit😶. Ondanks dat ik nog steeds wel pijn heb en nog steeds wel klachten heb mocht ik vandaag wel weer naar huis, omdat er anders misschien ook infecties bij kunnen komen van het ziekenhuis lucht ofzo. En het is de bedoeling dat ik om de dag wondverzorging krijg, omdat ik dat zelf niet mag/ kan doen..Nu heb ik een heel schema met oefeningen om te doen en  qua  hoe ik moet liggen in bed, want mag alleen op m'n rug liggen..  en een lijst voor medicijnen en voeding. Maar ja ik weet nu al wel dat het niet goed gaat komen met die medicijnen heb het ook aangegeven, maar ach ja wat weet ik nou...Volgende week moet ik weer heen voor controle en wordt er gekeken hoe het verder moet en of ik meer dingen mag en of kan doen. Maar goed op het moment ben ik er gewoon heel erg klaar mee en wil ik absoluut echt niet meer...wil er ook totaal niet mee bezig zijn, maar het gaat toch wel onbewust :(

Super sorry trouwens dat ik niet meer op anderen reageerde had makkelijk gekund, maar lag meer aan mezelf dat ik geen motivatie had... :( ... En voor het lange en waarschijnlijk vage verhaal. Ben trouwens  nu wel gewoon weer terug hoor! :)

Ps: @ItsJustMe, @Tover01 , @Jesse08 , bedankt voor het vragen hoor! 😘😘😘


Hey lieve schat,

Wat heftig dit!! En echt je hoeft geen zorgen te maken om dat je niet reageerde, dat is helemaal oké hoor!😘

Voel je je nu al wel iets beter qua benauwdheid enzo? En als het genezen is ga je dan weer naar het ziekenhuis voor sondevoeding en vocht?

Reputatie 7
Badge +12

Heyy lieve @Tinkerbell,

Jeetje dat is heftig zeg.. Heb je nog veel last van de operatie wonden? Want een openhartoperatie is niet niks zeg..

En je hoeft zoals @Jesse08 ook zegt idd echt geen sorry te zeggen over dat je niet reageerde dat is echt niet erg! Er is zo te lezen heel veel gebeurd in de afgelopen tijd en je moet vooral de tijd nemen voor jezelf dat is het allerbelangrijkste!!❤️

Sterkte met hetstellen! Veel liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Tinkerbell  oh jeetje dat is erg heftig hoor!  Ik reageerde bij een andere topic heel blij dat ik je klavertje zag, maar ik had dit nog niet gelezen, sorry! Sjonge zeg, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ja, in elk geval hoop ik dat er toch iets goeds kan gebeuren en dat je weer moed vind, ik snap dat je dat nu echt helemaal niet ziet en totaal klaar bent met dit, maar toch. Je hoeft je geen enkele zorg te maken over of je wel of niet op tijd reageert hier, jij bent nu het belangrijkste.  Ik heb geen mooie woorden maar wel dat ik het je zo ontzettend gun dat het beter mag gaan en dat je toch ergens die kracht vind !   Heel heel veel sterkte!! 😘

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +5

Hey hoi,

 

@Jesse08 De benauwdheid werd eerst wel minder. Maar is wel weer terug, omdat ik nu volledig plat lig op bed bv en dan gaat inslapen vallen ook niet door pijn en alles en ook vooral dat ik angstig wordt doordat ik bepaalde dingen voor me zie en grip op realiteit kwijt raak en alles wat er om me heen gebeurt of wordt gezegd....  en natuurlijk gaat het sowieso lastiger met het warme weer...  Hopelijk kan ik vannacht wel een keer slapen na nachten wakker te hebben gelegen....Voor sondevoeding en vocht, heb ik wel aangegeven dat ik er maar liever stop, omdat dat mij ook kapot maakt en uiteindelijk toch maar tijdelijk is. 

@ItsJustMe Ja heb nog wel last van de wonden vooral met ademhalen, dat er dan druk en spanning op komt en soms is er nog veel wondvocht.

@Tartan14 Is niet erg en maakt niet uit hoor, dat je het nog niet gelezen had :). 

 

Hoi @Tinkerbell ,

Weten ze al wat meer waar die benauwdheid door komt? Word dat wrs minder als je hart/wond weer helemaal hersteld is?

En gaat zelf eten en drinken nu wat beter?

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve @Tinkerbell  ik ben niet gelovig maar voor jou doe ik echt een gebedje ☺️😘 in ieder geval wil ik je positieve kracht wensen, misschien klinkt dat heel maf maar ik zou heel graag iets willen kunnen voor je! Hopelijk slaap je een keer goed en ja, net als wat  @ItsJustMe @Tartan14  @Jesse08  jou wensen,  wij allemaal trouwens!!  @Jesse08

@NoahLovesYou  @Salaam  @Sterre20  @iedereen !! ♥️heel veel sterkte! 

Liefs Tover xxx 

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08, Die benauwdheid 'kon' komen door die hartkloppingen, maar ja zeker is het niet. En eten en drinken gaat eigenlijk nog niet echt beter, vooral na iets te hebben gedronken begin ik al vrij snel te kokhalzen soms kan ik het nog wel  binnenhouden en soms ook niet.  :(

Reputatie 7
Badge +5

En daarbij komt dat het het niet helemaal echt 100% zeker is dat het weg gaat, maar in ieder geval wel minder aanwezig is.  :) ( dit wordt waarschijnlijk morgen geplaatst) 🤭

Reageer