Skip to main content

Heyy,


Ik heb al paar maanden dat ik flauw val, dat blijkt uiteindelijk door stress te komen...
Nu heb ik sinds paar weken het "anders " qua flauwvallen. Meestal krijg  ik uit het niets eerst hoofdpijn, maar uiteindelijk begin ik uit het niets  moeilijker te ademen of zelfs te hyperventileren...(?) Ook ben ik bij de huisarts geweest, maar die zegt alleen dat ik paracetamol moet nemen op zulke momenten ( terwijl ik de laatste tijd wel een heel doosje leeg kan eten🙁) want de pijn en alles blijft gewoon.... en heb ook een MRI scan gehad, maar kwam ook niks uit. Wel is het zo als ik uiteindelijk flauw val dat ik een uur niet aanspreekbaar ben en niks mee krijg van alles wat er om me heen gebeurt. En is het vaker op een dag of in de week. Terwijl het in het begin maar heel kort was en ik het  gewoon  voelde het aankomen. Weet nu niet meer wat ik kan doen...

Zijn er meer die dit ook zo hebben, of weten wat je op z'on moment kunt doen om het misschien te kunnen voorkomen??

Groetjes, alvast bedankt!

Uit een gewone scan is trouwens ook niks gekomen... ( was ik vergeten) :)


Heyy lieve @Tinkerbell,

Dat klinkt heftig zeg.. Naar dat er uit de onderzoeken ook niks komt.. Natuurlijk wel fijn dat er niks ernstigs aan de hand is dat is wel positief, maar ja je klachten zijn er wel en dat is niet chill.

Ik heb niet echt goede tips voor je sorry, maar zou toch nog wel een keer langs de huisarts gaan aangezien de klachten erger en meer worden en misschien kan hij/zij je toch verder helpen hiermee als je aangeeft hoe ernstig het is.

En heb nog wel een linkje met ademhalingsoefeningen misschien heb je daar wat aan > https://www.thuisarts.nl/te-veel-of-verkeerd-ademen/ik-adem-te-veel-of-verkeerd#:~:text=Het%20komt%20meestal%20door%20angst,plastic%20zak%20ademen%20helpt%20niet.

Sterkte en liefs van ItsJustMe❤️


Hoi lieve @Tinkerbell ,

Wat rot…

Weet de arts wat je precies hebt gedaan/ingenomen bij je zelfmoordpogingen?

Wat ik nog kan bedenken is dit:

1: Je hebt slaaptekort. Hoe slaap je nu?

2: Je hebt tekorten en/of eet te weinig. Het kan zo zijn dat uit een bloedonderzoek niks komt, maar je toch te slecht eet en daardoor flauwvalt. Dat heb ik zelf gehad namelijk.…Hoeveel weeg je eigenlijk nu en hoe lang ben je? De BMI van het Voedingscentrum klopt volgens mij diëtist trouwens niet helemaal, het minimale gewicht daar is wat lager dan dat zei aanhoud, dus tel daar ongeveer 2 kilo bovenop. Dan zit je iig safe:)

Wat heeft de arts precies onderzocht?


Hey lieve @Tinkerbell  aah wat naar en vervelend voor jou! 😥 Als er niks uit die onderzoeken komt dan zouden ze misschien nog iets anders kunnen bekijken of testen. Ik weet hier natuurlijk veel te weinig van af maar misschien kunnen ze jou iets leren (een oefening ofzo) of geven waardoor je op tijd zo'n aanval kunt stoppen?  Of wat @Jesse08  en @ItsJustMe  zeggen? Het lijkt me echt niet fijn dus hopelijk vind je snel iets! Misschien kan de Kindertelefoon je adviseren?   Veel sterkte! ❤️

Liefs Tover xxx


@Jesse08

Goed om te weten!

Liefs @NoahLovesYou

 

Onnodige quotes door de Kindertelefoon verwijderd. 


@Tinkerbell

Wat lastig.

Ik kan jou volgens mij niet zoveel tips meer geven.

De rest geeft al goede tips.

1tje dan:

Misschien werkt lavendelolie tegen slapeloosheid wel?

Liefs @NoahLovesYou 

 


Hoi lieve @Tinkerbell  ik hoop dat je hier iets aan hebt. https://www.thuisarts.nl/flauwvallen

Ik zou het zeker nog even nader bespreken met je huisarts. Zoals je het hier uitlegt zal de arts vast weten in welke richting er gezocht moet worden. Ik doe zelf ontspanningsoefeningen, vanwege stress en angstgevoelens en dat helpt me best! Misschien kun je dat ook proberen 🙂 .

Ik hoop echt dat er snel een oplossing voor je gevonden wordt! Duim voor jou 😘

Groetjes liefs Tartan X 


Nog een toevoeging op mijn vorige bericht:

Het kan ook nog dat je te weinig drinkt, daar kan je ook hoofdpijn door krijgen. Hoeveel drink je nu ongeveer?

En wat @ItsJustMe zegt is een goede, misschien moet de huisarts toch meer gaan onderzoeken/je weer doorverwijzen.

 


Heyy,

 

@ItsJustMe, Ja...ookal denk ik dat er eigenlijk weer niks gaat gebeuren... moet ik vrijdag naar de huisarts. En ik heb wel langere tijd die ademhalingsoefeningen gedaan, maar op het moment werkt dat ook niet meer...🙈

 

@Jesse08, Nou de arts weet niet wat ik heb gedaan, maar wel wat ik had ingenomen bij mijn zelfmoordpoging... 

En slapen dat is ook nogal een ramp als ik wel slaap schrik ik wakker van nachtmerries of flashbacks en daarna verder slapen lukt dan ook niet. Of ik lig zo nachten wakker door gepieker of pijn, ondanks dat ik elke dag moe ben. Uit bloedonderzoek is alleen een ijzer en vitamine tekort gekomen.  En meestal na iets te hebben gegeten krijg ik veel buikpijn dus stop ik mijn vinger in m'n keel, zodat het er weer uit komt…Op het moment weeg ik 47 kilo en ben 1.77 meter lang.…

En wat er is onderzocht is vooral wat mijn klachten zijn/ waren dat was MRI scan en een gewone scan, bloedonderzoek en uit die hartkloppingen kwamen hartritmestoornissen, maar blijkbaar is er niet veel aan de hand van wat er wordt gezegd, maar ja pijn blijft... (?) En wordt er nauwelijks iets aan gedaan... want mag na wat ik heb gedaan niet alle medicijnen meer en maar een halve of 1 hele en verder ander onderzoek ook nog niet. 

Groetjess, 


@Jesse08 , dagelijks drink nét of nét niet een liter, want iedere keer krijg ik buikpijn en gooi het liefst het er gelijk weer uit... 

Vrijdag moet ik dus wel weer naar de huisarts, maar denk niet dat ik doorverwezen wordt....( blijkbaar is het ('normaal ')...? 


Wat rot dit!!!😥

Ijzer tekort kan de reden zijn, ook met sneller ademen. Als je ijzertekort hebt is het zuurstofgehalte lager, en gaat je ademhaling omhoog. Kun je geen ijzertabletten krijgen? Wel altijd in overleg met een arts doen hoor! Of misschien drinkvoeding in hoeverre dat lukt? Daar zit ook ijzer in , en de vitamines die je nodig hebt.

Ik vind dat je arts echt te weinig doet. Je hoort niet zoveel over te geven, en bij drinken buikpijn te krijgen. Al helemaal als je te weinig drink én dan ook nog eens gaat overgeven, kun je een vochttekort krijgen. Desnoods als het door je zelfmoordpogingen komt, moet je gewoon vocht en voedingsstoffen via een infuus krijgen totdat je dit weer zelf kan. En er moet dan goed gekeken worden of dit vanzelf hersteld of je toch behandeld moet worden.

En 47 kilo met 177 is echt veel te weinig. Daar zou wel 10 kilo bij moeten eigenlijk.

Dit vind ik echt heel erg. De zorg is soms zo slecht… 

Is er geen ander ziekenhuis waar je heen kan? Een universitair ziekenhuis is meestal wat beter, als die in de buurt is.

En ik ben geen arts natuurlijk! Maar ik weet er wel iets van af... En dat is voldoende om te weten dat dit echt niet gaat zoals zou moeten...


@Jesse08 

Ja, ik ga ook naar een universitair ziekenhuis..

Ijzertabletten heb ik idd ook al gehad, maar het gaat gewoon niet naar binnen niet met vla, sap of water. Later heb ik wel aangegeven dat het niet lukte, maar is uiteindelijk niks mee gedaan… en vitamines krijg ik om de dag in een drankje. 

Drinkvoeding gaat op en neer, soms wel soms niet..en ook daarbij begin ik te overgeven…

Wel is het zo ( weet er zelf niks meer van) maar toen ik na m'n zelfmoordpoging in het ziekenhuis kwam, had ik al vocht tekort en heb ik infuus gekregen, maar heb hem er blijkbaar zelf uitgetrokken waarschijnlijk door een psychose... waardoor ze het nu iets te riskant vinden ... maar het is dus ook niet vanzelf hersteld...


Naast alles is er ook gezegd dat als die vocht tekort blijft, ze liever geen nader onderzoek willen doen, omdat je dan juist meer kapot kunt maken dan beter worden (best vaag)...


Oh dat is dan wel heel lastig… Maar heb je de laatste tijd denk je nog een psychose gehad? Misschien kan je dit toch opnieuw overleggen? Niks doen is natuurlijk ook geen oplossing..

Er bestaat ook een vloeibare ijzerdrank, misschien kan je dat nog met je arts bespreken?

https://www.apotheek.nl/medicijnen/ferrochloride?product=ferrochloride-drank-fna

Dit klinkt heel heftig misschien, maar mijn moeder bij haar hersenbloeding ook gehad dat ze haar infuus lostrok, daarom werd ze soms vastgebonden.. Maar dat doen ze natuurlijk alleen als dat echt nodig is.! Dus geen zorgen:) Maar er moet wel echt iets gaan gebeuren, dit is zo echt niet goed en zeker niet als dit nog een tijdje gaat duren..


Hey,
Begrijp echt niet meer hoe het allemaal kan gebeuren...🙄

Zoals ik al zei moest ik vandaag naar de huisarts, maar dat ging fout. Gister begon het al dat ik werd gebeld dat ik een waarnemend arts zou krijgen, dan weet ik al wel dat het lastiger wordt om iets te zeggen...dus had ik een brief geschreven. Toen ik dus bij die waarneembare arts  was begon het al dat diegene eigenlijk niks over mijn zelfmoordpogingen wist en wat er allemaal is gebeurd, waardoor ik alles opnieuw moest vertellen ( wat niet goed lukt). Maar ik kon dus door alle spanning en stress op dat moment niet uit mijn woorden komen en liet ik die brief ook maar achterwege, toen werd mijn moeder er bij gehaald en gelukkig zag ze gelijk dat ik niet goed werd en wilde ze dat we naar huis zouden gaan. Op het moment dat ik ging staan, zakte ik uit het niets inelkaar... Omdat ik niet reageerde heb ik daar neusspray gekregen, maar blijkbaar was het teveel en inplaats dat ik bij kwam begon ik slechter te ademen en moest naar het ziekenhuis ( om in coma raken te voorkomen). Nu is het verder onderzocht in het ziekenhuis, en daar kreeg ik een ijzerinfuus en sondevoeding. Gelukkig ging het vrij snel iets beter, waardoor ik nu wel weer thuis ben...🙄😐

En het flauwvallen kan ontstaan door idd ijzertekort en hevig bloedverlies tijdens menstruatie...(verklaard best veel). Verder wordt er volgende week gekeken hoe het zit met die vochttekort... :(  heb wel aangegeven dat ik ondertussen wel helemaal klaar mee ben en ook één van de redenen is dat ik het hier maar liever bij laat ... voel me toch alleen maar slechter.

En @Jesse08 de laatste tijd heb ik geen psychose weer gehad, en vloeibare ijzerdrank mag ik niet ( ze zijn dan bang dat ik teveel neem, omdat ze het niet kunnen controleren).


Hoi lieve @Tinkerbell ,

Wat rot… Ik vind dit echt heel heftig!…

Ik hoop dat ik dit van de KT mag zeggen, maar omdat je toen door een zelfmoordpoging ook veel bloed hebt verloren, heb je dat verteld?

Dit klinkt heel raar, maar het is heel begrijpelijk dat je er klaar mee bent, dat kan ik me heel goed voorstellen… Je moet ook niet denken aan het nu, want je leven is nu misschien ook niet zoveel waard. Het gaat juist om je toekomst, en dat je daarvoor moet volhouden. Probeer een beetje te denken: wat wil ik bereiken in het leven? En bv dat je graag een leuke reactie wil, moeder wil zijn, en dat je daar nu voor vecht om dat te bereiken. Want dat ben je waard lieverd!! :kissing_heart: :heart:

Maar wat ik niet snap, je bent even in het ziekenhuis geweest en aan de sondevoeding en infuus, maar als ze je dan weer laten gaan gaat het toch zo weer slechter?… Waarom laten ze je niet gewoon een daar dat je tenminste gewoon weer in een wat stabielere situatie zit?


Hey,
Begrijp echt niet meer hoe het allemaal kan gebeuren...🙄

Zoals ik al zei moest ik vandaag naar de huisarts, maar dat ging fout. Gister begon het al dat ik werd gebeld dat ik een waarnemend arts zou krijgen, dan weet ik al wel dat het lastiger wordt om iets te zeggen...dus had ik een brief geschreven. Toen ik dus bij die waarneembare arts  was begon het al dat diegene eigenlijk niks over mijn zelfmoordpogingen wist en wat er allemaal is gebeurd, waardoor ik alles opnieuw moest vertellen ( wat niet goed lukt). Maar ik kon dus door alle spanning en stress op dat moment niet uit mijn woorden komen en liet ik die brief ook maar achterwege, toen werd mijn moeder er bij gehaald en gelukkig zag ze gelijk dat ik niet goed werd en wilde ze dat we naar huis zouden gaan. Op het moment dat ik ging staan, zakte ik uit het niets inelkaar... Omdat ik niet reageerde heb ik daar neusspray gekregen, maar blijkbaar was het teveel en inplaats dat ik bij kwam begon ik slechter te ademen en moest naar het ziekenhuis ( om in coma raken te voorkomen). Nu is het verder onderzocht in het ziekenhuis, en daar kreeg ik een ijzerinfuus en sondevoeding. Gelukkig ging het vrij snel iets beter, waardoor ik nu wel weer thuis ben...🙄😐

En het flauwvallen kan ontstaan door idd ijzertekort en hevig bloedverlies tijdens menstruatie...(verklaard best veel). Verder wordt er volgende week gekeken hoe het zit met die vochttekort... :(  heb wel aangegeven dat ik ondertussen wel helemaal klaar mee ben en ook één van de redenen is dat ik het hier maar liever bij laat ... voel me toch alleen maar slechter.

En @Jesse08 de laatste tijd heb ik geen psychose weer gehad, en vloeibare ijzerdrank mag ik niet ( ze zijn dan bang dat ik teveel neem, omdat ze het niet kunnen controleren).

Wat heftig! Misschien meer appelstroop op brood doen? (Sorry, dit klinkt heel knullig)

Liefs @NoahLovesYou 


Oeps, reactie moest relatie zijn!


 Hoi,

 

@Jesse08 Over het veel bloed verloren heb ik niet verteld ( weet ook niet of dat nog nodig is)...en dit klinkt dom hoor, maar het lukt mij dus niet om met de toekomst bezig te zijn. Er gebeurt zoveel in korte tijd dat heel veel invloed op mij heeft en ik zowat alle grip kwijt raak en ook  met het flauwvallen erbij wat niet minder wordt wat niet zeker is wat het nou is ... dat ik vaak de gedachte rond gaat dat m'n zelfmoordpoging gewoon bijna was gelukt... ( wat eerlijk gezegd de oplossing was geweest). 

En ik kon/ mocht niet langer in het ziekenhuis blijven aangezien ik al te veel medicijnen in me had gekregen dat het niet verstandig zou zijn...( heel vaag)...

 

@NoahLovesYou het maakt niet veel uit wat ik eet, want het komt er toch wel weer uit 😞...


Dat is ook wel begrijpelijk en ik weet nu niet zo goed wat ik moet zeggen... Ik denk dat dat flauwvallen wel komt door je gewicht en tekorten.

Dat is inderdaad heel vaag en klopt ook niet helemaal denk ik. Want sondevoeding is sowieso al geen medicijn.. En het lijkt me dat ze echt je beter in de gaten moeten houden en dat het alleen daarom al goed zou zijn dat je in het ziekenhuis blijft.. Toen ik ondergewicht had mocht ik zelf die keuze maken, en dan zou ik gewoon minstens een week in het ziekenhuis blijven, en als ik nog meer af zou vallen zou het verplicht moeten. En jij bent er minstens zo erg aan toe als ik toen... Dus ik vind dit echt heel vreemd.. En nu dan? Wat zegt die arts hoe dit verder moet? Niks doen is ook geen oplossing... Echt erg dat ze je zo naar huis sturen 😓

Van dat bloed zou ik zeker nog wel delen!

En misschien kan je toch nog naar een ander ziekenhuis? Dat een arts zo vaag is is ook echt super onprofessioneel.

 


Hii lieve @Tinkerbell,

Ben het echt helemaal eens met @Jesse08 het is echt raar dat ze je in deze conditie naar huis sturen.. En dat je naar huis wordt gestuurd omdat je te veel medicijnen hebt gehad is ook echt vaag idd dan zou je toch juist extra gecontroleerd moeten worden.. Dat is echt niet oké van die artsen vind ik.

Is het niet mogelijk om een second opinion aan te vragen bij een ander ziekenhuis? Dan moet je natuurlijk wel weer je verhaal helemaal opnieuw vertellen, maar hopelijk wordt je dan serieuzer genomen.

Sorry trouwens dat ik zo weinig reageer op je topic, maar ik vind het een beetje lastig om wat goeds te reageren. Maar ik lees alles mee en ik steun je echt❤️

Liefs van ItsJustMe <3


Die second opinion is idd wel een goed idee @Tinkerbell , zou ik zeker doen hoor!!! Dit gaat écht niet zo zoals het zou moeten :/


@Jesse08 en @ItsJustMe 

Ik ben al vaker bij een ander ziekenhuis geweest en iedere keer wordt er hetzelfde gezegd....( zo raar)..🤨 en hetzelfde bij een second opinion. Dat ik de hele tijd opnieuw mijn verhaal moet doen valt opzich wel mee, alle gegevens en wat er is wordt wel allemaal over gezet is ergens wel fijn . Alleen het is de hele tijd frustrerend dat ik telkens niet begrepen wordt wanneer ik iets zeg, daarom is het ook niet verteld over het bloedverlies ( wordt niks mee gedaan) ...en dan heb ik ook het gevoel dat alles het opnieuw moeten  aangeven het ook niet meer waard is. 

En ik heb sondevoeding gekregen omdat ik slap werd en mijn suiker was te laag waardoor ik ook niks kon eten ... ook weer zo bijzonder 🙄 

Tot nu toe wil de behandelde arts die ik nu heb, kijken voor dit weekend hoe het gaat met drinkvoeding en verder hoor ik het maandag hoe dit verder moet en moet ik sowieso weer bloedprikken, nogmaals blijft het vaag en laat ik het  maar liever zo...

 


Misschien kan je toch naar een ziekenhuis waar je nog niet bent geweest?

Want dit is echt heel vreemd hoor… En die sondevoeding kunnen ze dan toch gewoon beter wat langer doen? Dat je gewoon weer een wat stabieler gewicht hebt? Via sondevoeding krijg je ook al een deel van je vocht binnen en dat lijkt me ook wel nodig… En ook ijzer trouwens.

 


En verder: je hebt recht op informatie, en dat is niet een vage uitleg. Dus geef dat ook aan, dat het voor jou niet duidelijk is, en dat je dat wel wilt. Ik kan me voorstellen dat het misschien te zwaar/vermoeiend is om daar naar te luisteren, dus misschien kan je het op papier krijgen en dat je dat gewoon zelf kan doorlezen, of dat je ouders naar de arts luisteren.


Reageer